Asaf o Anita
HBK Medlem
Hej, vad finns det för alternativ till nivåmätaren som finns på fast gasolflaskan (Alugas travelmate)?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Aj fasiken då har dom höjt sen jag köpte den 2023 med 600:-. Jag gav 1400:- dåJag känner till Dimes men priset är väldigt hög, över 2000 kr.
Jag funderar också på att skaffa någon gasmätare som fungerar (har idag en Truma levelcheck som bara fungerar på min aluflaska, inte på stålflaskan?). Eftersom hemsidan inte visar om man kan använda appen mot dubbla gasoltuber (d.v.s. två mätare samtidigt i samma app) så undrar jag om du har svaret på det?Denna skaffade jag till kompositflaskan. fungerar med bluetooth.
![]()
GOK Senso4s Basic digital level gauge for gas cylinders
GOK Senso4s Basic digital level gauge for gas cylinders in Gas Cylinder & Accessorieswww.berger-camping.com
Se uppdaterat inlägg #10 . Det går åt 1/flaska. Har 2 st kan du avläsa bägge i appen som laddas ned.Jag funderar också på att skaffa någon gasmätare som fungerar (har idag en Truma levelcheck som bara fungerar på min aluflaska, inte på stålflaskan?). Eftersom hemsidan inte visar om man kan använda appen mot dubbla gasoltuber (d.v.s. två mätare samtidigt i samma app) så undrar jag om du har svaret på det?
Ni som rekommenderar en viss typ av mätare, vet ni om den fungerar på en fast alugastank som det efterfrågas??
Kanske du får svar här!
Tommy
![]()
Test: GOK Senso4s Plus, gasolvåg med app - Allt om husbilen
Print Det finns en mängd olika sätt att hålla koll på gasolen. En del mycket avancerade, andra direkt simpla och knappast tillförlitliga. Vi har testat en slovensk produkt som kontinuerligt väger flaskan och på så vis räknar ut kvarvarande mängd. Statusen visas i en app i telefonen. Av Stig...alltomhusbilen.se