Asaf o Anita
HBK Medlem
Hej, vad finns det för alternativ till nivåmätaren som finns på fast gasolflaskan (Alugas travelmate)?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Definition av fast tank kan variera något, men här har några applikationer som fungerar.Hur kan man väga en fast monterad tank/flaska och lita på resultatet?
Pålle
Definition av fast tank kan variera något, men här har några applikationer som fungerar.
Tanklastcell /Silo, matare och kärlvägning
Vätskor, pulver, fasta ämnen och gaser fångas in, lagras och bearbetas i många olika typer av kärl, tankar, matartrattar och unika behållare.www.mt.com
Tack! Jag är intresserad av vilka olika metoder passar och helst testade för 11 kg fast monterad Alugas tank.Jag är nog väldigt säker på att TS menar en 11kg's Alugas-tank.
Jag skulle vilja se en lastcell fungera i en husbil, dessa har jag haft broblem med i över 40år, och då stod tankarna ändå hyffsat stilla i jämförelse med en husbil
Vad säger Alugas själva?Tack! Jag är intresserad av vilka olika metoder passar och helst testade för 11 kg fast monterad Alugas tank.
Det finns fjärravläsning som utnyttjar överfyllnadsskyddets flottör, precis som originaltankmätaren gör.Vad säger Alugas själva?
de borde hunnit att ta fram en fjärravläsning till sina tankar nu efter mer än 10år
Kanske du får svar här!
Tommy
Test: GOK Senso4s Plus, gasolvåg med app - Allt om husbilen
Print Det finns en mängd olika sätt att hålla koll på gasolen. En del mycket avancerade, andra direkt simpla och knappast tillförlitliga. Vi har testat en slovensk produkt som kontinuerligt väger flaskan och på så vis räknar ut kvarvarande mängd. Statusen visas i en app i telefonen. Av Stig...
alltomhusbilen.se
Vilken är förbättringen du eftersträvar, jämfört med originalmätaren?Hej, vad finns det för alternativ till nivåmätaren som finns på fast gasolflaskan (Alugas travelmate)?
Billedet i #28 viser en montering af "løse" flasker. Det går ikke i Danmark til faste flasker.
Jeg har desværre ikke et billede af begge flasker som hele, ,men jeg håber det får at danne sig et indtryk
Visa bilaga 232671
Den fasta flaskan står längst inne i skåpet bakom den andra flaskan så att åtkomst åt den originalmätaren är omöjligt. Den ända alternativ är då fjärravläsning.Vilken är förbättringen du eftersträvar, jämfört med originalmätaren?
Bättre noggrannhet, visning inne i bilen, eller vad?
Vem säljer Dimes i Sverige?Digital Measurement System for LPG Camping car cylinder | Rotarex SRG
Connect your camping car cylinder with its Rotarex SRG Type 488 multivalve wirelessly to your smartphone via Bluetooth and thanks to our DIMES app.rotarexsrg.com
Bara reklam, ingen pris eller försäljning.
Jag använder en inspektionsspegel men står flaskan längst in kanske det är lite trångt att få in spegeln i rätt läge för avläsning. Kan vara värt att prova ändå. Det finns olika modeller, en del har inbyggd belysning vilket är en fördel.Den fasta flaskan står längst inne i skåpet bakom den andra flaskan så att åtkomst åt den originalmätaren är omöjligt. Den ända alternativ är då fjärravläsning.
Jag testade med liknande spegel och lampa men det är för trångt. Ingen bra lösning tyvärr.Jag använder en inspektionsspegel men står flaskan längst in kanske det är lite trångt att få in spegeln i rätt läge för avläsning. Kan vara värt att prova ändå. Det finns olika modeller, en del har inbyggd belysning vilket är en fördel.
Visa bilaga 232675
Men kan alltid skicka och fråga oavsett reklam elr inte. Går du in på kontakta oss så finns det tydligen ett lager på en adress i sverige. Och när man skickar en förfrågan så kan du tydligen beställa "produktorder"Bara reklam, ingen pris eller försäljning.