Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Tänk bara på att dieselvärmare inte tycker om att gå på låg effekt under lång tid, då börjar dom krångla. Om de någonstans är lätt att få tag i gasol så är det väl i Spanien, köp en eller två spanska flaskor och byt, ofta på campingplatsen direkt. Billigt är det också.TACK ”Rulleriet”! Jag testade och det fungerar. Då kan det fungera att köra en dieselvärmare som jag tänkt men det står ”Ventilation” i menyn och ventilation betyder väl att det inte är cirkulation av inneluften utan att det är frisk och sval uteluft som kommer in? ÄR DET SÅ? Men det borde nog fungera ganska bra i Spanien och Portugal på vintern? (I kallt vinterväder i Sverige skulle det antagligen kännas som obehagligt kalldrag men vi kommer nog aldrig vintercampa i Sverige.) Vad gäller ”spara gasol” så ja, det är så jag tänker. Med 90 liter diesel i tanken då kan man stå ganska länge med en dieselvärmare utan att behöva byta eller fylla gasolflaskor. Jag är nybliven husbilsåkare men jag har förstått att det kan vara krångligt med det där nere när man bara har 2 svenska gasflaskor. Men jag tar med en adapter för deras flaskor så att man kan köpa en Spansk/Portugisisk flaska om det blir kris …
Och tack Montreal för dina synpunkter men i Sverige kan man ju byta sina flaskor på så många ställen så jag förstår att det i sig inte är ett problem. Vi har haft husvagn i fjällen och när vi i början inte hade tillgång till el så gick det mycket gasol och det var alltid mycket planering och hantering med det. Det tror jag man kan minimera med en dieselvärmare?
Har du "källa" för detta påstående...Tänk bara på att dieselvärmare inte tycker om att gå på låg effekt under lång tid, då börjar dom krångla......
Hej om du vill ha diesel så har Alde kommit med ett diesel alternativSka man satsa på gasol och Aldevärme eller Truma 6E diesel?
Hur mycket gasol förbrukas under 6 månader till bara matlagning?