Jag fick av någon anledning inget svar på mitt inlägg..
Det jag reagerade på var din otroligt tråkiga ton och den självpåtagna rätten att agera någon form av domare i en rättegång som inte ens finns. Tyvärr ivrigt påhejad(tackad) av ett antal stenkastare som jag hoppas bara glömde bort att tänka efter.
Det finns ju faktiskt ingen i just denna tråd att spy all denna galla över – Pinsamt men sant
Testa att läsa den igen. Ända fram till ditt sura inlägg var det en trevlig diskussion där nästan alla faktiskt argumenterade för att gasning inte existerar
Angående frågan:
Jag tror själv inte att gasning förekommer eller har förekommit. Men det är vad jag
tror. Jag
vet inte och det tror jag inte att du, Pelle, heller gör.
Media har ju ett antal gånger rapporterat om fall där offren påstått sig ha blivit gasade i någon form. T.o.m. polisen har varit inne på samma spår och utrett ett antal ärenden.
Vad sägs t.ex. om följande uttalande från polisgurun i samband med ett fall:
”- Genom blodprovstagning av den drabbade familjen har nu Rättsmedicinalverket konstaterat att rånarna använde hexangas, säger Per-Arne Nilsson, polisinspektör i Göteborg.”
Senare har samme herre sagt att ”sannolikheten är låg” för att gas förekommit och att det ”troligen är en myt”.
Observera att orden sannolikhet och troligen används…
Om nu inte ens polisens samordnare/expert på vägrån är 100% säker på om gas används eller inte hur kan då du, Pelle, vara så säker på saken så att du tar dig rätten att kalla andra för löjliga, barnsliga och dumma för att dom kanske är mer öppna för möjligheten?
Varför inte själv slänga fram bevisen på att gasning aldrig förekommit eller för evigt vara tyst i frågan
Jag tycker det skulle vara trevligare om vi kunde hålla en mer respektfull ton och låta var och en ha sin uppfattning och tro utan att riskera att först bli kallad för det ena eller det andra och sen ombes att knipa käft. Kanske speciellt i frågor där det saknas 100% bevis eller fakta för varken det ena eller det andra.
I frågan om gasningar eller inte är ju t.o.m. polisen osäkra och garderar sig för möjligheten i sina uttalanden.