• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gammal husbil

B

Boxer

Guest
Sv: gammal husbil

Det här med husbilar är ganska nytt för mej. Min bil från 2000 är den nyaste bil jag någonsin ägt.
Till min glädje ser jag att det finns många bilar med några år på nacken.
Om man gjämför med personbilar så har ve flesta husbilar väldigt få mil på mätaren och de körs i regel inte på vintern så nog borde de palla ett bra tag.
Därför borde det också vara en stor marknad för att fixa till dessa bilar med nya kylskåp, dynor markiser och vad det nu kan vara.
Vi dras ju inte med moderna elektronikfel utan har andra problem så skriv mera och fråga. Det finns massor med gamla bilar och hur mycket som helst att göra med dom.
Dessutom är det kul med det udda jag gillar hembyggen.

Senast redigerad av en moderator:

erling 54

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: gammal husbil

Byggde husbil av en gammal sönderrostad Mercedez 508:a i slutet av 80-talet. Tjänade vår familj i många år. Skrotade den tyvärr för några år sedan och köpte en Ci Mizar -97 i våras. Den är helt fantastisk med allt man kan önska sig.
Tyvärr uppfattar nog frugan mig som en tjat-mumrik när vi är ute och åker. Alltid har jag något positivt att säga om vår gamla Merca men... JAG SAKNAR DEN SÅ MYCKET!!!

Erling

Toppen