Dag 425 torsdag.
Efter en tidig frukost går vi ett par km, till Munkedal, för att plocka Björnbär. Vi hittade ca 1,5 liter fina svarta mogna bär.
Vi plockar bara de svarta och mogna bären, om några dagar kommer flera bär att vara mogna. Men då är inte vi där.
Lottie och jag tar det lugnt på fm. sitter en stund i solen på hennes fina trädäck.
Efter lunch bär vi ner våra saker till HB:n.
Dag 426 fredag.
Efter vår tidiga frukost tömmer Lottie kylen och stänger av den. Vi bär ner de sista sakerna till HB:n, och kör iväg.
Färden går på E 6, väg 44 och väg 52 till Katrineholm. Lotties äldsta son har ett fritidshus utefter väg 56. Vi åker dit och kommer fram till en sen lunch. Vi stannar några timmar hos sonen och hans lilla son.
Sen fortsätter vi till min lägenhet i Västerås. Där stannar vi över natten.
Dag 427 lördag.
Kl 09 lämnar vi Västerås och kör till Lotties lägenhet i Liljeholmen, Stockholm.
Jag kör fram till porten och där tar vi alla Lotties saker och bär fram till hissen. Lottie bor på våning 7. Jag kör och parkerar på Trekantsvägen, för där finns inga målade korta rutor. Så jag kan parkera helt lagligt efter att ha betalt vanlig taxa på tio kr per timme, fram till kl 17.00.
Lottie går och handlar lite livsmedel och jag går till Kjell och Co för att införskaffa mig en bordsantenn till min tv i Västerås.
Tack för info och de länkar som jag har fått tidigare här i tråden.
På em kokar vi Björnbärssylt och Fläderbärssylt.
På kvällen äter vi en god "lättmiddag" som Lottie ordnar.
Dag 428 söndag.
På fm åker jag till mitt förråd i Farsta. Lottie skall ta hand om sakerna ifrån fritidshuset och förbereda veckans kommande passning av ett av sina barnbarn.
Jag hämtar en dator. Kör sedan till Willys i Älvsjö för att handla.
Därefter går färden till en av mina söner som bor i Bergshamra i Norrtälje. Han flyttade in i en liten tvårumsstuga med en fin uteplats. Han får datorn och hjälper mig med att laga en sak i HB:n. Jag blir där hela em.
Åker sedan till sonen i Täby för att hämta "snigelpost". Åker sedan till Täby kyrka för att snygga till på graven som jag är gravrättsinnehavare till.
Sista stoppet för dagen blir på Caravanhallens p - plats i Stav i Haninge kommun.
Dag 429 måndag 16 augusti.
Kl 07 öppnar verkstaden och jag går in strax efter. Har några punkter att tala om. I juli så lyste "motorlampan" i ett dygn. I instruktionsboken står det att det är problem med insprutningen. "Verkan" sa att det kan vara 200 fel. hade även ett problem med displayen för EZA batteriet i juli. Naturligtvis är det svårt att idag veta vad det var för fel i juli. Men jag ville ändå tala om det och "verkan" skrev in det i sin dator. Så de får kolla vid tillfälle.
Samt två problem. I pentryt läcker det ut varmvatten och en låda har låst sig. Får tid på torsdag för att lämna in HB:n.
Därefter åter igen till förrådet. Lastar in de sista sakerna som jag skall lämna ifrån mig på Återvinningsstationen i Östberga. När jag kommer dit så frågar en anställd om jag har en annan bil. Vilket jag inte har. För han säger att det har införts en viktbegränsning på 3,5 ton. Jag svarar att jag har inte sett någon sådan skylt. Men det finns en text på en info - skylt. Jag svarar att jag skall tänka på det i fortsättningen. Sedan tömmer jag garaget.
Men är det något som man behöver ta hänsyn till?
Som tur är så är det sista gången i Stockholm eftersom förrådet nu är helt tömt.
Sen tillbaka till förrådet. Nu dammsuger och ångar jag golvet. Jag fotar rummet och min ergonomiska kontorsstol, som jag skall sälja.
Efter lunch åker jag till Tyresö.
Kl 15 går jag till en restaurang i centrum för att träffa några vänner, naturligtvis sitter vi med bra avstånd till varandra. Sover som vanligt över på en lokal gata i ett industriområde. Där är det lagligt att parkera i 12 timmar.