Gösta Evén
HBK Medlem
Trevligt att träffas irl igen!
Ja, verkligen. Sist var ju i Spanien, före Covid 19.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Trevligt att träffas irl igen!
Jag vet inte vilken TV du har men i vissa äldre apparater måste du söka efter den ”gamla” svt1 och svt2. Inte efter HD-frekvensen. För att få in den måste du kunna ta emot DTV 2. Antingen via en inbyggd box eller extern. Men det här kanske du vet.Dag 444 tisdag.
Lottie och jag tar det lugnt på morgonen. Vid niotiden lämnar vi tomten för att åka till kretsloppscentralen i Malmslätt. Där var det endast ett fåtal pb 1. Så det fanns gott om plats att ställa HB:n på. Efter en halvtimme hade vi slängt allt i rätt container.
Sen fortsatt färden norrut på E 4:an. Under tiden som jag körde reserverade Lottie den antenn som Rulleriet hade länkat till i ett tidigare inlägg. Tack Göran för det.
Vi kör till Nyköping och jag lämnar tillbaka den andra antennen och köpte den nya starkare antennen,
Därefter fortsatte vi till Lotties lägenhet i Liljeholmen.
Jag fortsätter till min lägenhet i Västerås. Kommer fram vid 17 - tiden.
Lottie och jag hade några trevliga dagar tillsammans, på vår resa till årsmötet i Mariestad och fritidshusen i Saltkällan och Gammalkil.
Tyvärr så fick jag inte in tv 1 och tv 2 med den nya starkare antennen. Men det blev färre störningar på tv 4. Så lite bättre blev det.
Jag vet inte vilken TV du har men i vissa äldre apparater måste du söka efter den ”gamla” svt1 och svt2. Inte efter HD-frekvensen. För att få in den måste du kunna ta emot DTV 2. Antingen via en inbyggd box eller extern. Men det här kanske du vet.
Du skulle gått 200 m till, till gallerian Igor, där finns Clasohlsson på översta planet.Dag 456 söndag.
Kl 8,45 lämnar min släkting, hennes man och jag i deras lilla pb 1 tomten för att åka till Arninge handelsområde. Vi skall deltaga i Motorhistoriska Sällskapets Småbilsrally.
Visa bilaga 215687
Visa bilaga 215686
Vi kommer fram tidigt. Så det fanns gott om tid för att gå runt och titta på alla fina äldre bilar.
Visa bilaga 215688
Visa bilaga 215683
Några var ifrån 1920 - talet.
Visa bilaga 215684
De flesta var ifrån tiden mellan 1950 till 1989. Alla måste var minst 30 år.
Vi fick en karta med noteringar om hur vi skulle köra för att komma till de sex olika kontrollpunkterna. Där fanns det några frågor som skulle besvaras. Jag var kartläsare.
Visa bilaga 215685
Vi körde runt i ca 4,5 timmar, i området norr om Arninge. Ibland på mycket smala och kuperade landsvägar i vår vackra natur.
Det blev en trevlig upplevelse.
På em körde jag till min lägenhet.
Dag 457 måndag.
Jag tar en tidig fm promenad till p - platsen för att betala 54 kr för ett dygn.
Är inne i lägenheten hela fm. Efter lunch går jag in till city för att köpa en el - kontakt. Det tog ca 30 min. Går in till det stora varuhuset Punkt. Här var ca tio olika lokaler stängda och hela källarvåningen var avstängd. Även Gallerian hade många tomma lokaler.
Det var mycket tråkigt att se. Förmodligen har de stora handelsområdena Hälla, öster om stan och Erikslund väster om stan tagit död på omsättningen för många butiker redan före pandemin.
I dessa klimatomställningstider är ju detta helt fel. Att man skall vara tvungen att ta bilen till ett handelsområde långt ifrån centrum för att handla. Istället för att promenera in till stan.
Jag kunde inte handla det som jag önskade. Det får bli en annan dag.
På tillbakavägen stannar jag till hos konditoriet Mäster Jakob för en fika ute i det vackra solskenet. Sitter här och njuter i nästan en timme.
Du skulle gått 200 m till, till gallerian Igor, där finns Clasohlsson på översta planet.
Passa dig för axet i Teslan. Riktigt bra drag och riktigt kul
När är det dax för dig att köra neråt?
Hade gott!
Härligt! Det ser vi fram emot, som fortfarande har en bit kvar till världens bästa yrke "pensionär"Hej!
Tänker lämna Sverige i mitten av nov. Just nu avråder UD från resa till Marocko.
Om det kvarstår reser jag östra vägen till Grekland. Sthlm till Tallin och vidare söderut.
Om UD släpper avrådan innan nov kör jag via Luxenburg, Lyon, Algeciras till Marocko.