Dag 19 lördag.
Jag har inga problem med att ni skriver i min tråd, så länge det har anknutning till det som jag själv skriver om.
Alltid bra med nya infallsvinklar och synpunkter.
Lottie ringde som vanligt vid sextiden. Vi talade en hel del om mitt problem att komma in på min mail som jag hade före inbrottet. Lottie skapade en ny mail till mig för några dagar sedan. Som jag hittils endast har använt till försäkringsbolaget, hyresvärden och Lottie.
Efter fm-fikat tar jag fram cykeln och cyklar mot Calpe på N 332 kör inte ända fram utan vänder i ett litet samhälle.
Tar en kort sväng till havet.
När jag promenerade i city igår em såg jag dessa cykelställ.
De ser ju fantastiskt bra och säkra ut. Där bakhjulet är helt skyddat och en lång kedja kan användas för att låsa fast framhjulet och hela cykeln.
Sverige är inte alltid bäst i klassen!
När jag kom hem igen ser jag att två skåpbilar har ockuperat två av våra sex markerade HB platser.
Det är ju tråkigt när det finns gått om andra p - platser.
Ifrån parkeringen ser man en apelsinlund.
Åt andra hållet den stora och mangnifika kyrkan i gamla stan.
Efter lunch kom Tommy. Vi kör ner till city för att besöka en internetaffär. Mannen där lyckas på några enstaka minuter få igång min mail som jag använde före stölderna för en vecka sedan.
Väl hemma igen kontollerar vi att det även fungerar i HB:n.
Typiskt nog så gick det ej. Att det fungerade i affären berodde nog på att han använde sin wifi.
Tommy försöker länge både på telefon och laptopen. Till slut gick det vägen.
Mycket tack Tommy för all tid och hjälp.
Utan dig vet jag ej hur det här hade gått. Att köpa de nya grejorna är väl en sak. Men att få bra saker med min bristande kunskap i spanska är nogot helt annat.
Nu har vi bara kvar problemet med förardörrens lås, som vi hoppas blir åtgärdat på måndag.
Körde inget i dag heller.