Dag 366 söndag.
Lottie och jag tar det lugnt på morgonen. Vid sjutiden går vi runt sjön Trekanten. Kl 08 brukar Willys öppna, men inte idag. De hade fått in vatten i lokalen p.g.a. det häftiga regnvädret igår kväll. Så vi går till ICA Kvantum istället för att handla.
Kl 9,15 kommer en av mina söner med den hyrda skåpbilen. Så han och jag bär ner Lotties bäddsoffa, som jag skall överta. Därefter åker vi till mitt förråd i Farsta för att lasta in så mycket som möjligt i den hyrda bilen. En annan av mina söner var redan på plats. Så nu har vi två skåpbilar som vi fyller så gått det går. Dock fick inte alla kartonger och stolar plats. Men det gör inget för jag kommer ändå att åka flera gånger. Det viktigaste var att få med mina tre stora skåp. Småsaker kan jag senare ta med min HB. Förrådet har jag ej sagt upp, så det är ingen panik med att tömma det.
Vi kör till OKQ8, i Årsta, för att tanka och fylla på med luft i min pirra. Mitt emot går vi in på Burger King för lunch. Därefter åker vi till min nya hyreslägenhet i östra delen av Västerås. Kommer fram ca kl 14,30 i god till innan "min hisstid" som är mellan kl 15 och 17.
Jonas med barn och flickvän dyker upp. Så nu är vi åtta personer som hjälper till med att bära in allt.
Lägenheten blir snart full med mina möbler, som vi ställer på sina planerade platser. Kartongerna finns nu överallt.
Visa bilaga 211713
Den fina röda bäddsoffan från min kära Lottie syns nu här nedan. Den är lättbäddad, p.g.a. att den inte har några lösa kuddar som måste avlägsnas. Det hela ryggstödet viks upp och sen kan man rulla ut sängkläderna. Vilket underlättar när jag skall bädda och bädda upp varje dag.
Visa bilaga 211712
Redan efter en timme är skåpbilarna och HB:n tömda. Vi samlas på min 15,27 kvm stora balkong,, för att ta ett glas vatten eller läsk.
Kl 16,30 lämnar vi lägenheten och tar oss hem var och en för sig. Jag åker till Lottie för att där tillbringa kvällen.
Dag 367 måndag 14 / 6
Strax före kl 07 startar jag upp motorn och lämnar Liljeholmen för att åter igen köra till mitt förråd. Jag funderar på vad som jag skall lasta in. Jag skall inte ta med allt. För det finns en hel del saker som jag inte använder och inte tror att jag kommer att använda mig av. Eftersom lägenheten är på endast 34,4 kvm så måste jag prioritera, vilket är svårt.
Tar endast med mig två kartonger. Stolarna får vara kvar, för de kommer bara att vara i vägen nu innan jag har tömt alla flyttkartonger.
Idag tar jag och kör via Södertälje, Strängnäs och över Mälaren till Enköping innan jag når Västerås.
Den vägen är visserligen några mil längre. Men jag slipper trängseln på Essingeleden i morgontrafiken. Det brukar alltid hända olyckor där i "rusningstrafiken". Så jag undviker helst att köra på Essingeleden dessa timmar.
Vägen mellan Strängnäs och Enköping är mycket vacker.
I lägenheten börjar jag med att läsa instruktionen för diskmaskin. Man skall först köra ett program utan porslin. Jag väljer ett kort program. Men jag känner inget vatten efter att jag har öppnat luckan. Startar om med ett annat program. Lika resultatlöst. Att det skall vara så svårt att starta upp en ny diskmaskin???????
Jag våttorkar alla hyllor i köksskåpen och garderoberna. Går ut och pratar med byggjobbarna. Jag har inte fått mina nycklar till postboxen och ett lysrör under badrumsskåpet hade lossnat. En byggjobbare kommer upp med en limspruta och två tvingar. Han limmar fast lysröret. En annan man kommer upp med mina nycklar.
Hann bara med att tömma en flyttkartong helt och två andra kartonger bara till hälften. Måste ju fundera ut var jag skall placera sakerna, så att jag ej behöver placera om senare.
Tar hissen upp till plan 5, som är så högt som hissen går, för att sen ta trappan upp en våning för att komma till mitt vindsförråd.
På em får jag kontakt med Roger som skall köpa min P 11:a. Vi bestämmer träff på Lidles parkering. Tack Roger för en trevlig pratstund.
Kl 17,15 startar jag färden till landet i Gammalkil. Det blev på vägarna E 18, 56, E 20, 56, E 4, 23, 34 och sen småvägarna. Stannar på OKQ8 i Kvicksund för att tanka diesel. Liksom även på Preem i Ryd för diesel och färskvatten. OKQ8 brukar ha bättre rabatt än Preem. Nu tankade jag på båda ställen samma dag, så att jag kan kolla på nästa faktura, vilket bolag som har bästa priset för oss som har HBK rabatt.
Kl blev ca 20,30 när jag backade in på tomten. Slirade till en gång. Men det gick bra att backa så långt in som jag ville.