• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Frost control

ses

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2025
Hej, någon som fått frostventilen att suga luft? Lufta systemet har aldrig varit ett problem. Nu suger det luft någonstans. Uppgraderat pump, slangar. Frostventilen var konstig efter vintern. Svårt att få plungen att vara intryckt. Vrida på kran några ggr, sedan fastnade plungen. En tanke kvar, koppla förbi frostventilen, för att slippa den som ev felkälla. Men, rinner inte ut vatten från ventilen, annat än i tömningsläge.
Hittade en tråd från 2009. Sedan är det lugnt. Hobby 750, borde vara snarlikt på fler.

staffanulla

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2025
Kolla att strålsamlarna på kranarna inte är igensatta, dom går att skruva loss.
Vet du var säkerhetsventilen för varmvattenberedaren sitter. Din frostventil kan vara både frost och säkerhetsventil. Jag skulle aldrig koppla förbi en säkerhetsventil.
Jag råkade att få den smala gummitätningen på filterkoppen att veckla sig så attt den sög luft, lade rätt packningen så det blev tätt där.enkelt

ses

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2025
Finns det något i beredaren, som kräver att den är på vid luftning? Kallt=full fart. Varmt=rinner dåligt, men ökade när jag satt på beredaren. Nu har beredan- värmen lagt av.

Senast ändrad:
Toppen