Sv: Fransmän?
I Tyskland är polisen mycket artig och förstående när det gäller utlänningar. En gång klarade jag mig undan med hjälp av denna fras: "Nix verstehen, auf wiedersehen" och så körde jag därifrån!
Jappe
Jag betvilar inte det du skriver, men här kommer följande historia utspelad i det som då var Västyskland på slutet av -80 talet.
En kompis till mig körde om (Kaselbackarna) där det var omkörningförbud för Lastbilar.
Vipps så blev han stoppad av Motorvägspolisen. Han försökte vara oförstående
Då gick polismannen till sin WW-buss, tog fram en pärm , slog upp sidan med svenska.
Där stod klart på svenska "Du har gjort en omkörning där omkörning för lastbil är förbjuden".
Inget snack där, de hade en pärm för de flesta språk.
Det var bara för kompisen att betala, nu hade han inte kontanter för dessa böter, alternativ: En stor körförbudslapp på framrutan och nycklarna beslagtagna till böter erlaggts, eller att vackert köra efter Polisbilen till närmsta Polisstation och där fixa böterna.
Ja det är olika i olika län så att säga.
Har du eller någon läst/sett motsvarande åtgärd i Sverige mot en utländsk bilist?
Nä tror inte det, det kör omkring utländska tradare som kör olagligt i Sverige både när det gäller kör och viloregler, undermåliga fordon, blankslitna däck yuo name it och de har högar med böteslappar som de klarar sig från att betala
Ja du Jappe som du förstår så har jag "seglat" runt i Europa som yrkeschaffis på den tiden då mobiltelefon och internet inte fanns i våra fordon i vart fall, det var att fixa allt själv.
Hade inte den polis du blev stoppad av en sådan pärm?