• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fransmän?

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Fransmän?

Javisst så kan man också resonerar.
Då tycker jag att det skall sluta klagas på höga bränslepriser o hög fordonskatt för har man inte råd att betala så kan man väl stanna hermma eller hur?
Det är inte de eventuella EURO ett par alkomätare kostar utan dessa ständiga pålagor.
Och ännu har ingen på detta forum kunnat förklara var de skall vara bra för.

Självkontroll so wath? Den som är full har troligen inte det omdömmet som säger att, ojdå nu visade mätaren att jag inte får köra, det blir nog åka av ändå.

Sedan är väl regeln att har jag druckit så kör jag inte.

F

F.d. 7

Guest

Anledningen bör väll vara att har man delat på en vinare, så SKA man kolla före man åker dagen efter, men om folk följer det är väll en helt annan sak. Vad bränslepris och skatt på husbilen har att göra med ett lands regler förstår jag inte riktigt, inte fransmännens fel att vi har höga skatter här, och då åker jag bensinhusbil...

F

F.d. 9344

Guest

Anledningen bör väll vara att har man delat på en vinare, så SKA man kolla före man åker dagen efter, men om folk följer det är väll en helt annan sak. Vad bränslepris och skatt på husbilen har att göra med ett lands regler förstår jag inte riktigt, inte fransmännens fel att vi har höga skatter här, och då åker jag bensinhusbil...

När du skriver det så förstår jag hur du menar, kolla dagen efter så att säga.

Nej det är troligen inte fransmännes "fel" vad det kostar att äga en husbil i Sverige, riktigt, men att komma med argumenten att "Har man inte råd med det eller det, och det framförs ofta sådana svar i inläggen på detta forum, leder knappast till något som bidrar till att vädra olika åsikter.

Därav min jämförelse, det finns massor av inlägg på HBK,s forum om För dyra ställplatser. För dyra Campingar, För dyrt bränsle, för dyr fordonskatt o.s.v.

Så då kan vi konstatera följande.

Det är bara att gilla läget betala vad det kostar eller välja något annat sätt att tillbringa sin fritid.

Sedan vill jag tillägga att naturligtvis är det upp till varje land att införa de regler som de finner bäst, och nu har det beslutats att så skall det vara i Frankrike och precis som här har framförst av flera, även mig, så är det upp till var och en att avgöra om jag är villig att acceptera de regler som gäller eller välja bort att besöka det landet.

Mitt "handikapp" när det gäller Frankrike är att jag aldrig turistat i det landet, och anledningen till det har jag i ett tidigare inlägg redogjort för, jag kanske har missat en hel del annat som är possitivt där.

Hoppas vi är sams nu om trots att vi har olika åsikter om dittan och dattan:)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest

Ja, tänk va enkelt livet vore om vi i alla lägen hade samma åsikteter om ditten och datten.

Men fy tusan vad tråkigt det skulle bli på alla sammankomster med de som har samma värderingar om saker och ting som jag själv.

Föredrar för egen del ett sammanträffande med personer som har en en annan "livsåskådning" för ett meningutbyte än med dem som har samma syn på tillvaron som jag själv.

(tänk att man kan vara lite avundsjuk på de som köper en "Carisma" från Tyskland.):D

Toppen