vådejunior
HBK Intresserad
- Kommun
- Borlänge
Hej jag är i Nederländerna just nu och lyckas inte hitta lysgotogen. Har dock hittat lampolja. Funkar det lika bra eller måste jag kika på något annat alternativ?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vart hittar du petroleum c för 1,4€? Jag har ringt runt till flertalet olika hårdvarubutiker och ingen vet vad jag pratar omI Nederland finns egentligen bara en sort som lämpar sig bäst för fotogenkaminer och oljelampor Petroleum C, den kostar ca. € 1,40 /ltr.
Andra sorter fungerar men är mindre bra med avseende på lukt eller för bra men fungerar bättre på vekelampor.
Ursäkta frågan, men vad är en hårdvarubutik?Vart hittar du petroleum c för 1,4€? Jag har ringt runt till flertalet olika hårdvarubutiker och ingen vet vad jag pratar om
Kan säga att jag tänkte 2 gånger innan jag skrev de också haha. Försökte översätta hardware storeUrsäkta frågan, men vad är en hårdvarubutik?
Järnhandlare alltså? Jag skulle nog försöka med färghandlare, eller något företag som kan tänkas sälja fotogenkaminer, typ byggvaruhandlare eller liknande.Kan säga att jag tänkte 2 gånger innan jag skrev de också haha. Försökte översätta hardware store
Använde nog ordet fel, det är byggvaruhandlare jag talat medJärnhandlare alltså? Jag skulle nog försöka med färghandlare, eller något företag som kan tänkas sälja fotogenkaminer, typ byggvaruhandlare eller liknande.
Ska kika där å, hade ingen aning om att fotogen var så svårt att få tag på nu förtiden. Verkade vara lättare förrMånga båtar har värmare som använder fotogen. Det kan vara värt att söka på båtbutiker om de har bränsle som passar till en fotogenvärmare.