Sv: Folksam!!!
Här är resultatet av en grundlig undersökning som har genomförts av Svenskt Kvalitetsindex.
Sakförsäkringsbolag Privatmarknad
Bolag 2008/2009
Dina Försäkringar 75,5/77,1
Länsförsäkringar 3,7/74,3
Trygg Hansa 69,7/70,8
If 67,6/68,9
Folksam 68,3/67,4
Källa: SKI.
Liv/Pensionsförsäkring Privatmarknad
Bolag 2008/2009
SHB Liv 70,0/67,7
Länsförsäkringar 68.1/66,6
Swedbank (Robur) 65,4/64,5
Folksam 65,5/62,0
SPP 60,6/61,4
Nordea Liv 63,1/60,2
SEB Trygg Liv 63,0/59,8
Skandia 57,0/55,2
Källa: SKI.
Sakförsäkringsbolag Företagsmarknad
Bolag 2008/2009
Dina Försäkringar 73,3/73,0
Länsförsäkringar 71,7/72,4
Trygg Hansa 67,8/69,2
If 66,1/68,5
Folksam 68,7/68,1
Källa: SKI.
Tjänstepension Företagsmarknad
Bolag 2008/2009
Länsförsäkringar 65,8/70,7
KPA 67,7/68,8
Alecta 66,1/66,1
SPP 61,7/62,8
Nordea Liv 60,3/61,7
Skandia 61,0/61,0
SEB Trygg Liv 61,2/59,3
Källa: SKI.
Fotnot: Index 1–100, där 100 är bäst.
Kvalitetsindex mäter och bedömer hur kunder och användare bedömer varor och tjänster i Sverige. Mätningar har genomförts av Svenskt Kvalitetsindex sedan 1989.
Totalt görs i år mer än 300 000 intervjuer. Höstens försäkringsstudie omfattar cirka 10 000 intervjuer med privatkunder och företag. Intervjuerna genomfördes under perioden 1 oktober till 26 oktober. Indexet för kundnöjdhet antar värden mellan 0 och 100. Ju högre värde desto bättre anser kunderna att produkterna uppfyller konsumenternas krav och förväntningar. Skillnader på en enhet eller mer är statistiskt säkerställda.
Indexet mäter kundnöjdhet, företagsimage, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet.
Här är resultatet av en grundlig undersökning som har genomförts av Svenskt Kvalitetsindex.
Sakförsäkringsbolag Privatmarknad
Bolag 2008/2009
Dina Försäkringar 75,5/77,1
Länsförsäkringar 3,7/74,3
Trygg Hansa 69,7/70,8
If 67,6/68,9
Folksam 68,3/67,4
Källa: SKI.
Liv/Pensionsförsäkring Privatmarknad
Bolag 2008/2009
SHB Liv 70,0/67,7
Länsförsäkringar 68.1/66,6
Swedbank (Robur) 65,4/64,5
Folksam 65,5/62,0
SPP 60,6/61,4
Nordea Liv 63,1/60,2
SEB Trygg Liv 63,0/59,8
Skandia 57,0/55,2
Källa: SKI.
Sakförsäkringsbolag Företagsmarknad
Bolag 2008/2009
Dina Försäkringar 73,3/73,0
Länsförsäkringar 71,7/72,4
Trygg Hansa 67,8/69,2
If 66,1/68,5
Folksam 68,7/68,1
Källa: SKI.
Tjänstepension Företagsmarknad
Bolag 2008/2009
Länsförsäkringar 65,8/70,7
KPA 67,7/68,8
Alecta 66,1/66,1
SPP 61,7/62,8
Nordea Liv 60,3/61,7
Skandia 61,0/61,0
SEB Trygg Liv 61,2/59,3
Källa: SKI.
Fotnot: Index 1–100, där 100 är bäst.
Kvalitetsindex mäter och bedömer hur kunder och användare bedömer varor och tjänster i Sverige. Mätningar har genomförts av Svenskt Kvalitetsindex sedan 1989.
Totalt görs i år mer än 300 000 intervjuer. Höstens försäkringsstudie omfattar cirka 10 000 intervjuer med privatkunder och företag. Intervjuerna genomfördes under perioden 1 oktober till 26 oktober. Indexet för kundnöjdhet antar värden mellan 0 och 100. Ju högre värde desto bättre anser kunderna att produkterna uppfyller konsumenternas krav och förväntningar. Skillnader på en enhet eller mer är statistiskt säkerställda.
Indexet mäter kundnöjdhet, företagsimage, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet.