F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja du Gurra!!!
Om du läst riktigt så skrev jag IF, Länets och Trygg-Hansa.
/Gunnar
Du kan även göra ägarbyte till frun om du har någon . Jag gjorde det en gång när jag ledsnade på bolaget och ville byta snabbt.Vill du snabbt byta försäkringsbolag och inte invänta huvudförfallodagen,
ställ av husbilen. Sedan kan du fritt välja nytt försäkringsbolag!
Om bilen är avställd är det inget krav att den är försäkrad och därmed är du
fri att välja ett nytt bolag.
När du gjort upp med det nya bolaget så ringer du slutligen till ditt gamla
bolag och säger upp den gamla försäkringen, men se till att det inte blir
något glapp i tid mellan de olika försäkringsbolagen. När det nya bolaget
har tagit vid kan du ställa på bilen igen!
Jo det kan ju vara så, men det beror nog på hur man anmäler stölden kanske dom sa att dom var innanför ett stängsel med låst grind, i garaget eller på annan plats som genererar utdelning från bolagen vilket i så fall är försäkringsbedrägeri, vad vet jag.
Tror nog inget bolag betalar ut ersättning för fyra däck som ligger där samtliga kan komma åt dom, undra hur stor premien skulle vara om man fick betalt för allt som försvinner som förvaras fel
Gurra
Nu är de så att Polisen var på plats, stöldanmälan gjordes och den var underlag för skadeanmälan till samtliga inblandade försäkringsbolag, jag tror att stöldanmälan och skadeanmälan bör nog vara ungefär lika eller vad tror du Gurra?
Utifrån detta har vissa försäkringsbolag betalat ut ersättning och vissa inte! Folksam var ett bolag som inte betalade.
/Gunnar
Om så är fallet tycker jag personligen att Folksam gjorde rätt och dom andra bolagen fel, många är förbannade för att premierna är höga. och högre blir dom ju på detta sätt.
Föresten ni kanske inte hade samma försäkringsförutsättningar dom kanske tog det på drulleförsäkring eller på annat sätt
Gurra
Vad jag har tagit reda på så får man ut antingen 0% 25% 50% minus slitage och självrisk på däcken, kan det stämma tror du med dom andra försäkringsbolagen?
Frågan varför bolagen gör olika intresserar mig. Det skall jag luska lite i
Gurra
Gurra, intressant om däcken inte behöver vara inlåsta eller vara monterade !
Är jag också nyfiken på.
/Gunnar
Lustig inställning anmäler du inte skada
Gurra
Under min yrkesverksamma del av livet var jag under många år utredningsman/förhörsledare/förundersökningsledare vid utredning av trafikolyckor.
Oftast fanns en vållande part och en eller kanske flera skadelidande parter (målsägande).
I de allra flesta fall blev den vållande parten dömd till påföljd för sin oaktsamhet eller i ett fåtal fall, uppsåtliga "trafikillgärning".
Då och då återkom målsäganden och vädjade om hjälp därfär att försäkringsbolaget inte ville betala de skador som deras försäkringstagare vållat. Inte sällan var parterna försäkrade i samma bolag. Bolaget "dömde" då båda parterna till en del av vållandet, det "berömda" fifty-fifty, oaktat rättsväsendet, polis, åklagare och ibland domstol dömt en av parterna till påföljd. Ett bra sätt att sänka bonusen för båda parter.
Vilket försäkringsbolag? Jag kan inte minnas att något annat bolag än Folks(k)am figurerade i dessa vädjanden.
Lelle_22, som inte vill ha med Folksam att göra.