• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flugspö

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Flugspö

Nu när höstmörkret lägger sig över oss så kan det vara lämpligt att börja planera för våren och sommaren. Jag pratade idag med min gode vän Johan Klingberg, som är en av Sveriges bästa flugfiskeinstruktörer. Han brukar hålla kurser i flugfiske i Hökensås. Johan är nästan fullbokad till midsommar, men han har lovat om det finns intresse att ställa upp för husbilsklubben en lördag eller söndag i början av juni på Hökensås. Naturligtvis så kostar det en slant, Johan är ju egen företagare, kostnaden är 3000 kr inklusive moms, men blir vi 12 deltagare så blir kostnaden bara 250 kr per person. I kursen ingår, något om flugfiskets historia, teori, kastteknik och litet om flugval. Du behöver inte köpa någon dyr flugfiskeutrustning utan lån av utrustning ingår i kursavgiften. Jag kan säkert ordna att du får låna utrustning en eller ett par dagar efter kursen också. Johan säger att antalet deltagare bör maximeras runt tolv. Är det någon som vill prova på att binda egna flugor, så kan jag hålla i den delen. Jag bifogar en länk till Johans hemsida.

Magnus

Johan Klingberg flugfiske - Startsida
 
Senast ändrad:

Persson

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Laholm
HBK-Nr
3089
Medlemskap
2024
Sv: Flugspö

Nu när höstmörkret lägger sig över oss så kan det vara lämpligt att börja planera för våren och sommaren. Jag pratade idag med min gode vän Johan Klingberg, som är en av Sveriges bästa flugfiskeinstruktörer. Han brukar hålla kurser i flugfiske i Hökensås. Johan är nästan fullbokad till midsommar, men han har lovat om det finns intresse att ställa upp för husbilsklubben en lördag eller söndag i början av juni på Hökensås. Naturligtvis så kostar det en slant, Johan är ju egen företagare, kostnaden är 3000 kr inklusive moms, men blir vi 12 deltagare så blir kostnaden bara 250 kr per person. I kursen ingår, något om flugfiskets historia, teori, kastteknik och litet om flugval. Du behöver inte köpa någon dyr flugfiskeutrustning utan lån av utrustning ingår i kursavgiften. Jag kan säkert ordna att du får låna utrustning en eller ett par dagar efter kursen också. Johan säger att antalet deltagare bör maximeras runt tolv. Är det någon som vill prova på att binda egna flugor, så kan jag hålla i den delen. Jag bifogar en länk till Johans hemsida.

Magnus

Johan Klingberg flugfiske - Startsida

Jag är intresserad bara tiden också passar mig har försökt kasta några gånger men jag borde nog ställa mig mitt i sjön så kanske flugan hamnar i sjön

Gunnar
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Flugspö

Låter kanonkul detta o hoppas det kan gå i lås...anmäler mig genast på studs.






pst Gunnar...då är vi åtminstone 2 mitt i sjön redan ! :wink:



Mvh

Pekka
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Flugspö

Gunnar o Pekka.

Tro inte att ni skall få stå ensamma mitt i sjön!
Jag är med.
Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Flugspö

Nu när höstmörkret lägger sig över oss så kan det vara lämpligt att börja planera för våren och sommaren. Jag pratade idag med min gode vän Johan Klingberg, som är en av Sveriges bästa flugfiskeinstruktörer. Han brukar hålla kurser i flugfiske i Hökensås. Johan är nästan fullbokad till midsommar, men han har lovat om det finns intresse att ställa upp för husbilsklubben en lördag eller söndag i början av juni på Hökensås. Naturligtvis så kostar det en slant, Johan är ju egen företagare, kostnaden är 3000 kr inklusive moms, men blir vi 12 deltagare så blir kostnaden bara 250 kr per person. I kursen ingår, något om flugfiskets historia, teori, kastteknik och litet om flugval. Du behöver inte köpa någon dyr flugfiskeutrustning utan lån av utrustning ingår i kursavgiften. Jag kan säkert ordna att du får låna utrustning en eller ett par dagar efter kursen också. Johan säger att antalet deltagare bör maximeras runt tolv. Är det någon som vill prova på att binda egna flugor, så kan jag hålla i den delen. Jag bifogar en länk till Johans hemsida.

Magnus

Johan Klingberg flugfiske - Startsida

Har läst tråden igen, men hur går anmälan till ?


Fiskesugen // Pär
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Flugspö

Hej

Idag börjar Flugfiskemässan i Älvsjö. Samtidigt så är det Allt för Sjön och Vildmarksmässan. Kom gärna och prata fiske med mig, jag finns i monter A44:36A fredag lördag och söndag tillsammans med min kompis Lars Andersson. Vi har som hobby att göra egna flugaskar. Jag har inte tid idag, vi ska gå och höra på The Real Group i kväll hemma i Linköping.

Hälsning
Magnus
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: Flugspö

Jag är också intresserad.Och det går nog att få med något av mina barn.
//Lars
 
Toppen