• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flavorwave ugn

F

F.d. 50042

Guest
Sv: Flavorwave ugn

Markus!

Var finns denna fantastiska ugn att köpa?

Hälsningar

Bosse HBK 1812
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Flavorwave ugn

Tack Markus,

Vi har den har reklamen har i Holland ocksa och jag och Taeke har funderat pa om det ar en bra grej att ha i husbilen nar man har tillgang till EL. Du har med ditt inlagg overtygat mej att kopa en och prova eftersom var bil inte har en ugn. Vi har en Omnia men jag tycker att anvandningsomradet ar lite begransat, eller sa beror det pa min bristande kunskap. Tack i alla fall!

Hollandshalsningar
 
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Flavorwave ugn

Markus!

Var finns denna fantastiska ugn att köpa?

Hälsningar

Bosse HBK 1812

Du har säkert redan sett länken på första inlägget i tråden. :)

Annars har jag hittat den på Halens ochså: Halens

Ett tips kan ju vara på sådana auktioner på nätt. Där hittade jag mitt for 600 Nkr. :)

Tack Knerten. Får bjude til flere ganger. :p

Inger & Taeke NL: Ni kommer nog inte att ångra på det. :D

OT//
Ett annat tips som jag ochså måste bruka när jag skriver på svenska sidor med mitt norska tagent är, att man kan få till Svenska ä och ö på ett finurligt sätt med en tangent som tyskarna kallar för umlaut?

Prova tangenten till höger övre alfabetrad. Den innehåller dessa tecken: ¨^~

Tryck på den tangenten och sedan a eller o så får ni se. :)

Riktig: ä ö eller Ä Ö :twitcy:

Litet tips bara. :):):)

å har jag inte lyckats klura ut men man kan ju bruka ^ (SHIFT+¨^~)

Då blir det â eller  :twitcy:




In med flera bilder av Flavor Wave ni som lagar mat med den.
c014.gif
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Flavorwave ugn

Hur går det där ute?

Några flera som har anskaffat seg en Flavor Wave?
 

Bilagor

  • DSC_0105.JPG
    DSC_0105.JPG
    80 KB · Visningar: 6

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Flavorwave ugn

Hejsan
Vi har också skaffat en Flavor wave. Har inte används i husbilen ännu men nog hemma väldig snabb och effektiv
Ha De paffw 1977
 
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Flavorwave ugn

Eller hur. :twitcy:


Man blir snabbt beroende av den.
chef.gif
chef.gif
chef.gif
 
F

fjärrkontroll

Guest
Sv: Flavorwave ugn

Hej o tack för bilderna. Jag har haft en sådan ugn en tid och tycker också att den fungerar utmärk. Jag är dålig på matlagning (vidbränd alt halvrå mat), men med ugnen går det bättre. Jag har bara en fundring. Hur mycket vatten och hur ställer man in den när den skall diska sig själv. Jag brukar köra den i diskmaskinen, men det går ju bara hemma.
rolf
 
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Flavorwave ugn

fast det är ungefär som med biltvätt tycker jag...

Tvättar du själv så blir det rent. Låter du maskinen göra jobbet så blir det inte direkt rent i alla fall. :p


6.gif
 
F

fjärrkontroll

Guest
Sv: Flavorwave ugn

Tack för ditt svar. Jag har tittat i bruksanvisningen Det skall finnas ett märke på ena benet till skålen. Det saknas på min maskin. dessutom köpte jag den elektroniska tillsatsen. Där saknas temperaturinställningen "diska" därav frågan om vilken temperaturinställning. Om du har möjlighet så ange tempinställning, fläkthastighet.
ps menar du vattennivån mätt i skålen?
rolf
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Flavorwave ugn

Jag har bara använt den här hemma så jag provade diska första gången, då körde jag med full speed både på värme och fläkt, vatten märket på våran är mittimot de lägre gummipluttarna som ligger mot glaset. Vi har digital modellen med gångjärn till locket

Ha de paffw 1977
 
F

fjärrkontroll

Guest
Sv: Flavorwave ugn

Stort tack. Det är tur att sådana som du finns. jag har mailat Twins, men dom verkar inte intresserade att svara. Jag har studerat maskinen mer noggrant och sett att längst till vä. på värmeskalan står wash. Detta inte sagt som kritik utan en senkommen upptäckt. Änn en gång stort TACK.
rolf
 
Toppen