Sv: FIAT
Måste få säga att jag gillar Fiats personbilar också. Vi har en Punto i släkten som vägrar ge upp. Ingen har velat köpa den men den är för bra för att skrotas. Nu finns faktiskt en seriös spekulant..., han som besiktigade den strax före jul!
Fiat är stora i hela Europa. Flera Årets Bil utmärkelser som Lars skriver ovan. Man har också alltid hållit sig väl framme i Co statistiken. Leder vid senaste mätningen 2011, dvs deras bilpark släpper ut minst Co per capita i Europa.
Fiat är stora och uppskattas i hela Europa, utom möjligen i Sverige!
:-/<rister
Jag kan hålla med om att Fiat's draghuvud är prisvärt, men jag byter mot en Mercedes varje dag i veckan.
Om Fiat vore lyhörda så hade dom rättat till den helt galna utväxlingen på backen för länge sedan.
För övrigt var jag oense med dem som utsåg Fiat Ritmo som årets bil i Europa 1979, att de dessutom fått utmärkelsen ytterligare åtta gånger är nästan obegripligt
Hade Lars
Ser att listan gäller bilar i Danmark säger kanske mer om danskar än om Fiat
Måste få säga att jag gillar Fiats personbilar också. Vi har en Punto i släkten som vägrar ge upp. Ingen har velat köpa den men den är för bra för att skrotas. Nu finns faktiskt en seriös spekulant..., han som besiktigade den strax före jul!
Fiat är stora i hela Europa. Flera Årets Bil utmärkelser som Lars skriver ovan. Man har också alltid hållit sig väl framme i Co statistiken. Leder vid senaste mätningen 2011, dvs deras bilpark släpper ut minst Co per capita i Europa.
Fiat är stora och uppskattas i hela Europa, utom möjligen i Sverige!
:-/<rister