staffanulla
HBK Medlem
Vi kör alltid efter hastigheten på GPS,en då visar det den verkliga hastigheten också
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
1990:- monterat och klart.vad vad det för kostnad
Var/hur kan man göra det?Den går att justera med mode knappen till vänster om ratten. Tyvärr räcker det inte till. Mycket svårt att avläsa i dags ljus. Jag har bytt mina mätartavlor mot vita. Stor skillnad.
Hej Jag har köpt en liten GPS styrd hastighetsmätare som är lättläst. Alternativt ladda ner appen hastighetsmätare i App store.Någon mer än jag, som har svårt att läsa av instrumentbelysningen på dagtid? Kan man reglera belyningen, kan inte hitta detta i instruktionsboken
Du har uppenbarligen inte en Bobrik, men måste kommentera ändå. Den uppdateras hela tiden senast 2021-08-16. Så hastigheterna stämmer, kommer ny uppdatering när man sänker hastigheten inför vintern på vissa vägar och när dom går tillbaka på våren förutom övriga som kommer så fort Trafikverket ändrat något (och släppt en ny fil). Jag har haft den i över 20 år och den fungerar perfekt, finns även med körjournal om man som jag kan ta ut milersättning (kodkänd av skatteverket).Denna kostar drygt 4 gånger mer än den apparat som visas i inlägg #7.
Största skillnaden torde vara att Bobrik varnar när man kör för fort. Denna funktion skulle dock jag inte våga lita på, eftersom den förutsätter att gällande hastighetsbegränsningar är uppdaterade i den databas som Bobrik använder sig av – och alla vet vi ju hur ofta kartmaterialet i våra navigatorer uppdateras.
Enklare (och billigare) är att hålla koll på skyltarna längs vägen.
Pålle
Du har uppenbarligen inte en Bobrik
Men du såg inte den delen där det står att hastighetsfilen uppdateras:Helt riktigt.
Jag har läst informationen på hemsidan, och utifrån denna gjort mitt ställningstagande.
Pålle
Hej! Vad heter din GPS-mätare? Låter som en bra idé.Hej Jag har köpt en liten GPS styrd hastighetsmätare som är lättläst. Alternativt ladda ner appen hastighetsmätare i App store.
Men du såg inte den delen där det står att hastighetsfilen uppdateras: