• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Førsta husbils-semestern...ett æventyr

F

F.d. 14924

Guest
Sv: Førsta husbils-semestern...ett æventyr

Hej detta borde ju inte kosta dig ett enda öre om alt har vart i sin ordning och du har papper kvitto på kammrems byte om annat så tycker jag du ska skriva en rad till sverker på plus så ska du se att det ordnar sig.

Får nog kalla in Sverker...!:twitcy:

F

F.d. 25038

Guest

Är lite "nyfiken# på vad verkstadsräkningen slutade på och vad dom gjorde och vart

F

F.d. 14924

Guest

Räkningen vart lååååång....men jag ser det nu som om jag köpte husbilen för summan som jag gav plus priset på reparationen . Det känns bättre så . :twitcy:

Reparationen är gjord i Karlstad på Kent Gustavssons service .(husbilen bärgades dit från Norge) Dom verkar bra där . Har varit mycket hjälpsamma och schyssta och jag tror att dom gjorde ett bra jobb! Motorn spinner som en katt efter reparationen. :msn_cat:

F

F.d. 14924

Guest

Tjoooohooooo.....!! :yes:

I går blev husbilen klar efter 8 mån på verkstad..!

Var o titta till den i dag o den såg ut som ny...hmm...nåja...i alla fall som innan Norgeäventyret. :wink:

Visa bilaga 15366

Ställer på den 1/4 o sen ska den besiktigas (hjälp).....sen brumbrum...hoppas jag..! :)

Senast redigerad av en moderator:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Lycka till med besiktningen. Vi trodde att vi hade maximal otur men ni har haft det värre. Vi sålde vår husvagn i september -08 efter att legat still med den på västkusten i 21 år. Köpte vår 1:a husbil i oktober på en firma Burstner 630 -91 med en bra planlösning och gav oss ett gott intryck. Ville ju köpa en billigare för att se hur vi trivdes med husbilslivet. Den var enl. firman genomgången samt fukttestad med ev. lite kondens vid toa fönstret. Vår första helg tur gick bra vi fastnade genast för att ha husbil. Andra turen gick sämre det regnade lätt när vi åkte väl framme (fortfarande regn) så gick jag in i toarummet PLASK 3-4 cm vatten på golvet. Sökte då efter var det kom ifrån upptäckte att
hela väggen var mjuk som en tvättsvamp helt uppruttet. Men allt slutade gott firman fick köpa tillbaka den + en ersättning. Sen hittade vi vår "Bettan" helt underbar husbil Eura Mobil Sport 665 -97 fullt
utrustad. Givetvis dubbelt så dyr men vi är SÅÅÅ nöjda med den och längtar efter våren ställer på 2/4
kanske ses vi på vägen nån gång. Önskar i alla fall er en härlig vår och sommar.
MVH Gunilla 2927

F

F.d. 14924

Guest

Tackar..!

Mm...det kan hända grejor...eran story var ju inte heller så munter.
Skönt att ni hitta en bra husbil efter fuktskadebilen.

Visst ska det bli kul o "husbila" i sommar. :) Vem vet vi kanske syns längs vägarna nånstans.

Ha det gott..!

F

F.d. 9520

Guest

Vad skönt att den äntligen är klar! Vi ses kanske på något fjäll eller i Malingarna i sommar?!:spinny:

Tjoooohooooo.....!! :yes:

I går blev husbilen klar efter 8 mån på verkstad..!

Var o titta till den i dag o den såg ut som ny...hmm...nåja...i alla fall som innan Norgeäventyret. :wink:

Visa bilaga 15366

Ställer på den 1/4 o sen ska den besiktigas (hjälp).....sen brumbrum...hoppas jag..! :)

F

F.d. 14924

Guest

Yeeees...kanon.... vi syns säkert någonstans . :)

F

F.d. 14924

Guest

Nästan JAABBAADAABBAA DOOOO.....!!!

Har idag varit och hämtat "Byttan" på verkstaden. Skulle åka direkt och besiktiga den men.... upptäckte att det var några lampor som ej funka så det var ilfart till macken för lampbyte. Ingen snurr på dom ändå så jag börja gräva i säkringsdosan utan resultat..!?

Var tvungen att åka iväg o besiktiga ändå vilket kändes lite sisådär.

Det vart ju nedslag på det och på tutan som inte behagade fungera MEN....annars så var "Byttan" i topptrim . :p

Snart är vi "on the road again"....!! :D

Toppen