• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Førsta husbils-semestern...ett æventyr

F

F.d. 14924

Guest
Sv: Førsta husbils-semestern...ett æventyr

Men om bilen tappas av bärgaren så måste väl hans försäkring gälla oavsett om man själv har helförsäkring eller?

Helt otroligt var ska denna historia sluta?

"Tappskadorna" går på bärgarens försäkring .
Jupp...man undrar onekligen vad som ska hända nu... !? :(

F

F.d. 14924

Guest

Har nu fått dekalerna och det var ju kul :yes: Nu fattas bara husbilen att sätta dom på...( som fortfarande är på verkstad...:msn_sad: )

F

F.d. 1082

Guest

Vad var det som hände med motorn egentligen?
Har väntat på meddelande,men kan ha missat det.

Lennart

F

F.d. 14924

Guest

Vet inte vad det var för fel . Har inte fått nåt besked av verkstan ännu...:confused:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14924

Guest

Nu har jag fått domen....naturligtvis var det värsta möjliga scenario. Kamrem , topp o hela faderittan. :msn_cry: . Husbilsäventyret har fått sig en ordentlig knäck (och min ekonomi) . Trodde jag gjorde ett klipp när jag köpte den men ack vad jag bedrog mig .:wall: Det måste vara den sämsta affär jag nånsin gjort och husbilsäventyret blev kortvarigt .....hann inte med många turer innan det small. :swoon:

F

F.d. 24290

Guest

Fy sjutton, jag lider med er. Konstigt hur vissa bilar kan rulla i år utan skötsel knappt och vissa lägger av även om man sköter den som sitt eget barn!

Hoppas att det går ihop sig trots allt och att ni får en underbar sommar nästa år istället! Tappa inte sugen!

F

F.d. 1082

Guest

Man tackar... det låter lite som vår historia . Jo även om dom är begagnade så kostar dom en hel del . Kamremmen var bytt nyligen och den var fräsch o fin så jag trodde det var lugnt . Det var det tydligen inte. Nu håller vi tummarna för att det inte ska vara nåt allvarligt o dyrt.

Vem har bytt remmen,finns det kvitto på den,i såfall är det ju materialgaranti på d.s.
Kolla upp det här noga innan du låter verkstan byta den.

Lennart

F

F.d. 14924

Guest

Hej hopp...!

I morgon ska jag hämta husbilen i Karlstad där den varit på reparation efter Norgetrippen . :) Det vart en svettig historia...:swoon:

Nu är det bara "tappskadorna" efter bärgningen kvar.

Hmm...funderar på att byta signatur. :twitcy:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Vad kul att den är tillbaka! :spinny:

Hoppas att det inte blev en alltför dyr historia :rolleyes:, och att ni snart är tillbaks på banan igen.:)

Ha det gott så länge och hoppas att vi ses framöver. :yes:

/Thomas

F

F.d. 52918

Guest

Hej Mattematt, vi lider med Er,,,,,,,,,,,vi vet vad en sådan "historia" kostade oss.
Därför säger vi än en gång till alla,kolla alltid när kamremmen blev bytt,och ge Er inte om Ni handlar husbil på en husbilsfirma eller privat, att ALLTID få bytt kamremmen, även om dom säger att den "precis" är bytad.
Vi var nya och oerfarna och det var vår första husbil.:confused:

F

F.d. 14924

Guest

Vad kul att den är tillbaka! :spinny:
........

Dyrt vart det...:wall:

MEN...det ska bli kul att se den igen...hmmm...hoppas jag....bärgningsbilen tappa ju bilen vid bärgningen..!!! Dessa skador är ej fixade ännu. Det går dock på bärgarens försäkring . Får se hur det ser ut i morgon.

F

F.d. 3581

Guest

Egentligen, otroligt bedrövligt...
Vi kan skicka folk till månen tur o retur, bygga hus som värms av de boende, köra tåg i över 300 km/tim, men inte konstruera bilmotorer med fungerande kamaxeldrift....

Är det detta som kallas eftermarknad ?
Sälj skiten billigt o ta igen på verkstadsintäkterna...

Ds

F

F.d. 14924

Guest

Nu är jag pank o fågelfri.... har varit o hämtat husbilen i Karlstad . :twitcy:

Nu är det bara "tappskadorna" som ska fixas.

Visa bilaga 10106

F

F.d. 4697

Guest

Hej detta borde ju inte kosta dig ett enda öre om alt har vart i sin ordning och du har papper kvitto på kammrems byte om annat så tycker jag du ska skriva en rad till sverker på plus så ska du se att det ordnar sig.

Toppen