Sv: Förvirrad likt Jappe
Hej David.
Se till att bli medlem nu innan den 25:e så kanske jag vinner tävlingen (annan tråd).
Det är inte bara forskarna som kommit fram till att tiden inte existerar, och det är inte bara du som är förvirrad. Framförallt är det ju så att man måste komma fram till vad tiden ska räknas ifrån.
Om en dryg vecka kommer vi att se diverse demonstrationer ute på stan över hjältekonungen Karl XII som skall ha dött den 30:e november.
Mycket märklig människa som avlider nästan två veckor före sin dödsdag.
Eftersom han dog i Norge, och dom där då övergått till den Gregorianska kalendern, så var det där den 11:e december, och tiden som visserligen inte existerar men faktiskt gäller som mätare på platsen där man dör, måste väl avgöra dödsdagen.
Enligt Fysikerna så kan man inte mäta hastighet och position samtidigt, eftersom om man mäter det ena, så stör mätningen det andra så man inte kan få ett exakt värde.
Detta är tillämpligt på fartkameror. Om dom mäter hastigheten, kan dom inte mäta positionen, så hur kan dom då veta var fortkörningen utspelade sig. Jag hävdar alltid att jag befann mig utanför Halmstad på E6 (120 km/h) när Vägverket skickar sina kort till mig.
För övrigt tycker jag deras kort inte är värda det priset dom vill ha, så jag skickar tillbaka dom.
Visst har dom rätt engelsmännen: Its not the fart that kills, its the smell.
Och visst blir sannolikheten för en smäll betydligt lägre i högre hastighet. Det är t.ex. väldigt sällsynt att man krockar i högre hastighet än 200.
Mot och medsols kan väl inte användas för att beskriva en sidledes förflyttning. Visserligen har solen en sjuhelvetes fart genom universum, men relativt solsystemet ligger hon still.
Mot och medsols kan bara används i riktning mot och från solen rent radiellt, och radialgänga används väl bara på spik.
Det där med att ta en öl låter gott, det ska jag göra nu. Men tänk på att om din gungstol gungar sidledes, så ta upp ditt barn snabbt innan det råkar illa ut. DU SITTER I VAGGAN!!!!
Ha en trevlig lördagkväll
Calle
p.s. Och så glöm inte det där med medlemskap d.s.