• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

försäkring

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: försäkring

Gokväll

Ett ganska nytt alternativ kan vara Swedbank som har gett sig in i försäkringsbranchen via ett förs.bolag som heter Tre Kronor.

Har själv försäkrat HB:n via dom ,mycket på grund av ,som jag tycker, bra villkor.

Kan vara vettigt att kolla upp.

Hejs

Claes 105
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: försäkring

Har nyligen lyssnat med Swedbank, de ska ha 4892kr, om jag tecknade fler försäkringar så skulle jag få -15%= 4158kr
Har nu husbilen hos Serenas och den kostar för i år 3969kr ink vägass.
/Kjelle
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: försäkring

Har Länsförsäkringar, kostar 3663 kr/år med månadsbetalning och 3556 kr vid årlig betalning. Självrisk vagnskada 5000 kr och 35% glas. Har dessutom fått ett par rejäla återbäringar ett par år, så att i praktiken är det ju billigare än så. Verkar vara bland de med lägst pris, men å andra sidan ingen storstadsregion precis, och en av de absolut minsta husbilarna inverkar väl också positivt på priset - fast storleken har kanske ingen betydelse i just det här fallet.:confused:;)

Lasse
 
Inlägg
35
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4757
Medlemskap
2024
Sv: försäkring

Hej!
Betalar 4000:-år LF. Om olyckan är framme och en skada på rutan är kostnaden i självrisk 2500:-
för delintregerad Fiat Ducato 07- Har kollat med glasmästarn.
 
F

F.d. 18099

Guest
Sv: försäkring

Hej
Jag fick svar via mail från LF 2673/helår så jag ringde och anade ugglor...
När han tittade närmare så såg han att den vägde 3850kg och då skulle den kosta drygt 8000:-
Han bad om att ringa upp mig och sa sen att dom ändrar 1a April och då skulle den kosta 3900:- Så jag fick den för 2673kr ett år framåt, tack gärna.
Köper en LMC 671G -05a imorgon :D

Mvh
Ulf T
 
G

gigge

Guest
Sv: försäkring

Hej

Kanske inte alla vet detta, men Caravanförsäkring har en prisgaranti !

Om du hittar ett lägra pris någon annan stans så skall Caravanförsäkringen presentera en ännu bättre offert. Men, du måste dokumentera offerten från "det andra bolaget".

EX.
Jag fick som första offert från caravanförs.(CF) 7800,-
Fick en offert från IF på kr 5500 (som lägst av dom 5 bolag jag kollade)
Ringde tillbaka till CF og presenterade detta och skickade kopi av offerten från IF.

Och med detta fick jag en ny offert från CF på kr 5300,- :)

Lycka till och trevlig helg !!
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: försäkring

Hej
Jag fick svar via mail från LF 2673/helår så jag ringde och anade ugglor...
När han tittade närmare så såg han att den vägde 3850kg och då skulle den kosta drygt 8000:-
Han bad om att ringa upp mig och sa sen att dom ändrar 1a April och då skulle den kosta 3900:- Så jag fick den för 2673kr ett år framåt, tack gärna.
Köper en LMC 671G -05a imorgon :D

Mvh
Ulf T
Gratulerar, både till nya husbilen och den billiga försäkringen!!

Lasse
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: försäkring

Vi har 5800kr för vår bil i IF med fast självrisk på glas istället för 35% samt 2000kr i vagnskada.

Allå Bredbandsbandit och andra vänner!

Betvivlar Dina uppgifter är riktiga. Har precis nu varit i kontakt med IF och kontrollerat dessa uppgifter för att få en offert, på glas är självrisken 200 kr + 20%. Efter att ha hänvisat till Dina uppgifter på detta forum gjordes en extra kontroll, visade sig det ej gick få något undantag från gängse regel. Alltså, självrisken på glas är 200 kr + 20%.

Tråkigt om Bredbandsbandit hänvisar till oriktiga uppgifter, jag blev lurad. Ännu konstigare är det väl om en kund kan få specialavtal och sedan gå ut med det på forumet och påskina detta är vad som gäller.

Vänligen Kjell
 
F

F.d. 29056

Guest
Sv: försäkring

Eller bli omkörd som vi blev, kostnad 14 000 kr, så vi letar nytt försäkringsbolag.

Kjelle
jag kan berätta att enligt Länsförsäkringar så kan man ta ett glasrutebyte på vagnskadan, med den slälvrisk man valt där (3000 eller 5000 kr). Skaderegleraren skall välja den lägsta av glassjälvrisken och vagnskadesjälvrisken vid skada. Jag skulle rekommendera dej att ta kontakt med ditt Länsbolag igen för att få rätttelse på detta.
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: försäkring

Jag ställde på vår hobby 750 med totlvikt 5000 kg i fredags. Jag har tidigare haft Caravan club. De ville ha 8800 kr. Det blev Länsförsäkringar för 3900/ år. På hus och andra bilen blev det Dina försäkringar. Genom några telefonsamtal och 1 timmes jobb har jag sparat ca 850 kr i månaden. Vad vi fått är i stort sett och i alla för oss viktiga punkter likvärdiga försäkrinagr. 850 kr är en full tank disel i månaden, eller 100 mil bränsle i månaden. Vi kör ca 1200 mil om äret. Det betyder att vi nu mera åker gratis vad det gälletr bränsle. Förstå skämtet, det skulle bli ännu billigare om vi ställde av hela året och inte körde någon ting, men det vill vi givetvis inte, men på detta sätt har vi dieseln för de första 1200 milen så att säga gratis.
 
Senast redigerad av en moderator:

Kreos

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
530
Medlemskap
2024
Sv: försäkring

Betalade förra året hos LF för våran 05a 3850kg med full bonus 6956:-
Ska i år efter 1/4 betala enl offert 3396:- för samma försäkring.Enl LF skiljer man
inte längre på lätta och tunga bil.

Henry
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: försäkring

Alldeles uppenbart är det tydligen en lönsam versamhet att verkligen undersöka vad olika bolag har att erbjuda.

Den svåra delen är egentligen att kunna "värdera" de olika komponenterna som ingår i försäkringen.
Ex. 30% i glasruteförsäkring. Det förutsätter att jag tar reda på vad en ny ruta skulle kosta, och lite svårare hur stor är sannolikheten för att rutan kan gå sönder, osv.

För egen del tror jag inte att jag klarar det på ett sätt som ger "maximal utdelning" mellan pris och erbjuden skadereglering. Så det blir helt enkelt det lägsta priset, men "peppar, peppar hittills har det bara blivit en vindruta på p-bilen (3000:- ) på över 50 år.:rolleyes:
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: försäkring

Det är dagspriser som gäller! Fråga runt eller be Insplanet om hjälp.
Insplanet ger inte lägsta pris, har upptäckt 2 gånger att jag själv kunde hitta billigare försäkring än Insplanet. Detta gällde förvisso personbil, men känns inte som Insplanet är till ngn nytta.
 

figaro

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
3464
Medlemskap
2021
Sv: försäkring

Vad Ni gör anlita inte Trygg-Hansa.Jag blev lovad helförsäkring inget undantag
av en av T-h s försäljare,Jag gick på den finten för maskinskada fanns inte med
när växellådan var tvungen att bytas.Ingen räddning ingen växellåda,inte nog med det så fick Jag tala med säljaren som skrek i luren att hon minsann hade upplyst mej om allt,vilket var en lögn.Jag överklagade naturligtvis men dom litade mer på en kvinna som säljer på provision än en storkund som Jag.Det kostade mej 50 000:-att lita på en provisionssäljare hos Trygg-Hansa.
Att sedan inte bli trodd kändes ännu värre.
Idag har Jag inte något med detta bolag att göra Jag anlitar länet bra priser och ett trevligt och ärligt bemötande
 
J

Jarn

Guest
Sv: försäkring

Insplanet ger inte lägsta pris, har upptäckt 2 gånger att jag själv kunde hitta billigare försäkring än Insplanet. Detta gällde förvisso personbil, men känns inte som Insplanet är till ngn nytta.

Har bett Insplanet kolla min husbilsförsäkring. Säljaren ringde snabbt och hurtfriskt tillbaka, tyvärr var priset högre än det jag redan hade.
Han frågade då om han fick räkna på min vanliga bil + min MC och det tycte jag var helt OK. Så han fick mina dåvarande priser.
Han lovade ringa tillbaks dagen efter. Ingen hörde av sig.
Då väntade jag en dag och ringde själv upp igen, då visade sig att han inte kunde slå dem heller, därför var det inte intressant att ringa upp.
Lite dåligt agerande tycker jag.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: försäkring

Jag fyllde i Insplanets webbsida och blev snabbt uppring av en av deras försäljare. Han kunde inte gen nåt bra pris direkt men lovade att återkomma. Det gjorde han aldrig, så jag är inte imponerad av den firman.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: försäkring

Insplanet ger inte lägsta pris, har upptäckt 2 gånger att jag själv kunde hitta billigare försäkring än Insplanet. Detta gällde förvisso personbil, men känns inte som Insplanet är till ngn nytta.

Insplanet har inte med samtliga bolag, bara bökigt.

Gurra
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: försäkring

Jag betalar 3500 för helförsäkring hos Dina försäkringar (hopplöst namn men bra bolag).
 

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023
Sv: försäkring

jag kan berätta att enligt Länsförsäkringar så kan man ta ett glasrutebyte på vagnskadan, med den slälvrisk man valt där (3000 eller 5000 kr). Skaderegleraren skall välja den lägsta av glassjälvrisken och vagnskadesjälvrisken vid skada. Jag skulle rekommendera dej att ta kontakt med ditt Länsbolag igen för att få rätttelse på detta.


Hej !
Enligt glasmästaren som jag har pratat med skulle ett byte av framrutan på en Fiat Dukato -05 kosta 1875 kr i självrisk hos länsförsäkringar.

reviera
 
Toppen