Juhani & Leila
HBK Medlem
När försäkringsbolagen prissätter sina försäkringar påverkar även bostadsorten en del dvs. två lika gamla och identiska bilar kan ha olika premie i samma bolag beroende på var man bor.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jo jag förstod det, men när man läser om t.ex. alla glasskador och andra skador som ju ofta är mycket dyra på husbilar, och sedan är självrisken 1500:- , då kan man ju förstå om man börjar ändra både premier och villkor. Om det är några som är bra på att köra statistik är det försäkringsbolag. För min del tror jag att alla bolag har en glassjälvrisk på typ 3000kr plus 35% eller liknande snart. Kanske på annat också, annars skjuter premierna ännu mer i höjden istället.
Vilket bolag blev det?Igår fick vi förnyelseavi från Folksam på vår husbilsförsäkring. En höjning med omkring 15 procent till över 14.000 kronor.
Några timmars jobb och ett tiotal telefonsamtal nu på morgonen ledde till en kostnadssänkning på 6.028 kronor för ett år. ..
// J Peter
Vilket bolag blev det?
Har försökt få pris från LF i kronoberg, men de vill inte lämna pris på husbilen då vi inte har något annat där. Har sagt att jag kan tänka mig att flytta 2 bilar o hus, men förfallodagarna för de är senare och då är de inte intresserade av mig som kundDet blev Länsförsäkringar (Göinge)
/ J Peter
Dålig stil! När jag flyttade mina försäkringar till CC tog de alla uppgifter från början. Sedan höll de koll och tog över försäkringarna efterhand som deras förfallodag var.Har försökt få pris från LF i kronoberg, men de vill inte lämna pris på husbilen då vi inte har något annat där. Har sagt att jag kan tänka mig att flytta 2 bilar o hus, men förfallodagarna för de är senare och då är de inte intresserade av mig som kund
Blir till att kolla CC i höst. Kan vara värt att gå med ifall de har bra pris.Dålig stil! När jag flyttade mina försäkringar till CC tog de alla uppgifter från början. Sedan höll de koll och tog över försäkringarna efterhand som deras förfallodag var.
Vi Skaffade CC försäkring i våras.Blir till att kolla CC i höst. Kan vara värt att gå med ifall de har bra pris.
Jag är numera också smålänning så geografiskt hamnar vi väl lika vad gäller prissättningen. Jag betalat 4.714kr för CCs Superhusbilsförsäkring vilket jag tycker är ett bra pris.Blir till att kolla CC i höst. Kan vara värt att gå med ifall de har bra pris.
Lätt att förstå höjda premier med så dyra vindrutor!
Folksam har många husbilar och höga skadekostnader. Man hade t.ex. förra året en hel del framrutor som kostade över 80.000 Kr, ett problem jag känner till eftersom Folksam fick betala en framruta för oss 2014, med 74.200 kr och vi själva betalade 1500 kr.
TommyD
Är det någon som vet hur mycket skillnaden är i premie mellan en
relativt ny bil o en 15 år gammal bil.
Tommy R
Vår 2005 på 6ton kostar helförsäkrad 7885:- /år hos LF Bergslagen
Tyvärr kostar vindrutan minst lika mycket!Det borde vara billigare att försäkra en gammal bil som inte är värd så mycket, vi betalar 4764 med assistans
hos Tre kronor, bilen en -97 3,5 t.
Tyvärr kostar vindrutan minst lika mycket!