Hej !
Jag tror faktiskt det är en myt, eller vad ska jag kalla det för ? De flesta som åker husbil tror jag faktiskt ställer sig på campingar, det är inte alls som hörsägen påstår, att vi husbilsägare står på ställplatser, utan de flesta( tror) jag faktiskt står på campingar av olika slag.
Sedan låter det så här, att vi husbilsägare vill stå nära centrum och affärer, pyttsan. Det finns två kategorier husbilsägare, en av den snåla sorten (med dyra ofördelaktiga amorteringar på sin bil). Den sorten tillför inte något till affärsidgare skulle jag villja tro. Utan de har med sig det mesta i sin bil. Den andra sorten har kanske sålt sin fastighet och inhandlat en vräkig stoooor husbil, och kanske är i 70 års åldern, de äter ute för det mesta, och tillför handlarna i centrum t.e.x. matställen krogar m.m. en hel del. Jag har snackat med många och man känner igen mönstret. Absolut inget fel med vare sig det ena eller det andra alternativet, var och en gör ju precis som den vill i det fallet. Men tror faktiskt de flesta bunkrar upp på eller vid stora köpcentrum.
Men komma och säga att vi husbilsfolk tillför handlarna en massa , det tror jag defenetivt inte på, men var och en blir ju salig på sin tro.
Kör nu försiktigt och håll koll på mötande fordon som ej vet var dom har sin bil, och som snackar i sin mobiltelefon eller sitter och sms:ar i sina , smart phones, eller I- phones
m.v.h.
Stig.B.