Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
....
Det enda jag kan se som ett problem med KoV är om en är yrkeschaufför på vardagarna och därför inte kan köra sin husbil på helgerna.
Jag tycker lika men det gör inte transportstyrelsen som kräver färdskrivare om vikten är över 7500 kg. Undantaget är fordon äldre än 30 år.
Jag undrar vad skall man använda Färdskrivaren till. Då det inte finns några kör o vilotider för privat körning. Och då känns det helt onödigt med denna kostnad,
Som inte har någon funktion. Vet heller inte vad denna skall användas till eller i vilket syfte. Frågan man ställer sig kan man få böter då om man kört för länge??
Har kört nu i över 40 år i yrkesmässig trafik och man blir ALLDRIG förvånad över Transportstyrelsens konstiga påhitt.
För min del skulle detta innebära om Jag har en bil med färdskrivare och kommer hem Ex. Fredag EM har kört mina timmar i Lastbilen då kan jag inte åka ut med Husbilen efter som man bara får ha ett förarkort och dett kan jag inte anväda då jag skall ha veckovila enligt kör o vilolagen som vi Yrkesförare måste följa.?! Fattar inte detta!