• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ex. på bra kommuninfo om husbilsparkering.

F

F.d. 8491

Guest
Sv: Ex. på bra kommuninfo om husbilsparkering.

Tack för tipset.

Den är nu vbf till Avestas turistinfo.

Sven-Åke

F

F.d. 4058

Guest

Skickade länken till Tomelilla kommun.

F

F.d. 29772

Guest

Även Höganäs Kommun har fått ta del av infon.

Hälsningar
Bitte & Göran

L

Lärkan 321

Guest

Sträck på dej Lasse-125 .... i Haninge har vi ännu inte denna service, men den kommer nog, jag har börjat bearbetningen.

I kommande helg får Du vara riktigt uppmärksam, för då tänker vi besöka Nyköping och parkera (bo)någon stans i city ... och "göra stan". Det finns ju lite av varje att kolla på ....

Lasse-125

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

:spinny: Välkomna till Nyköping. En stor fördel med småstäder är att det är gångavstånd till det mesta.Vi ärFd.nollåttor och vad vi tycker så är tempot betydligt lugnare och mer vänligt. Här kan man snacka med folk på gatan eller i kön till kassan i affären utan att bli betraktad som en idiot eller att va på röken.
Tyvärr är vi inte hemma i helgen annars hade det varit kul att få se ER på en fika.Hoppas det blir fler tillfällen.
mvhLasse.:spinny:

L

Lärkan 321

Guest

Kul med kontakten med er .... hoppas vi sammanstrålar vid annat tillfälle.
Det börjar ju faktiskt "spritta" i kroppen av förväntan på kommande säsong. För vår del blir det Holland i påsk.

Mvh
L-Å

F

F.d. 3088

Guest

Hej

P-tillstånd erfodras, någon som vet var man beställer det??:wideeyed:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Mycket bra initiativ av Nyköpings kommun. Länken och lite annan information om husbilslivet är vidarebefordrad till Simrishamns kommun.

Denna kommun har gått baklänges och satt upp förfulande bommar över sina parkeringsinfarter i Kivik. Det kan ju inte vara roligt att vara Kiviksbo och se sådana anordningar i den för övrigt fina hamnen. Dessutom skrämmer det bort turister från affärerna som förlorar kunder.

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Hej Gurra

Är det detta du söker?

Gratis turistparkering

Nyköpings kommun ger dig som turist en enkel och gratis turistparkering. Du får med ett gratis turistparkeringstillstånd, som du hämtar på våra turistbyråer, parkera gratis i Nyköping stad. Gratisparkeringen gäller enbart på kommunala parkeringsplatser i Nyköpings tätort.
Välkommen in till Nyköpings Turistbyrå (Rådhuset, Stora Torget) eller Skavsta Turistbyrå (ankomsttorget, Stockholm-Skavsta flygplats) för att hämta ditt turistparkeringstillstånd!
Har du några frågor? Kontakta Nyköpings turistbyrå på tfn. 0155-24 82 00 eller turism@nykoping.se.

M

Majja

Guest

Skickade en förfrågan till turistinformationen i Trosa angånde ställplatser nära centrum med gångavstånd till alla begivenheter. I min förfrågan berättade jag att svaret skulle delges husbilklubbens medlemmar.
Alla som tänkt sej att besöka Trosa kan räkna med ställplatser.
Varför inte skicka ett antal förfrågningar till olika turistställen angående husbilsplatser med bra läge och be om svar som helt öppet kommer att delges samtliga medlemmar i klubben.
Kan tänka mej att många kommer att tänka efter före innan dom styr kosan med sin husbil.
Se svaret nedan från Elisabeth Gawelin Trosa turistbyrå:

Kanske vi ses i Trosa i sommar eller andra bra platser där vi i husbil är välkommna:yes:
hälsar
Majja

Hej!

Kommunen håller just nu på med att inför årets högsäsong iordningställa hänvisad plats för husbilar centralt i Trosa. När det gäller ert besök i april så skulle jag rekommendera er att kontakta Lars Eklund som är gästhamnsvärd här i Trosa 070-5808123, han kanske kan hjälpa er med plats.
Hälsningar
Trosa turistbyrå

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025

Ett verkligt bra iniativ av Nyköpings kommun
Falköpings kommun har nu fått länken

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Även Salem & Södertälje Kommun har fått ta del av infon.
Tackar

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Helsingborgs stad har också fått ta del av informationen.
/Jeanette

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Värmdö kommun har fått också, får se om de vaknar.

M

Majja

Guest

Hej igen!
Bra om detta kan bli starten på en stafett där kommuner och andra får bekänna färg. Vill dom att vi i husbil kommer eller inte det är den enkla frågan. Det kan även gälla som vi sett tidigare Dalhalla(possitivt) Ullared med flera.:yes:
Väntar med spänning på alla era svar så att vi kan planera våra resor och övernattningar inför sommaren

Majja

F

F.d. 25038

Guest

Hej finns det ngt standarddokument som man kan anväda sej av börjar bli trött på dessa små runda skyltar med överkryssade tält på tror att de lokala
tältförättarna har ett finger med i dess uppsättning (läs campvärd)

Häls Mikael o Carina

ps är de dumma här så ring om jag är på semester kan ni stå utanför min
verkstad sök på postnummer 440 30 på hitta

;)

M

Majja

Guest

Mycket trevligt jag kommer gärna på besök hos er och parkerar utanför er verkstad.

Hälsningar
Majja:spinny:

Toppen