• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Enkel förlängning gråvattentömning

3Rapido

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
8017
Medlemskap
2024
Ibland när vi ska tömma gråvattentanken på därför avsedd plats, finns endast en makapär med ett "flyttbart kar på hjul", oftast med något stelt plaströr eller mindre medgörligt i alla fall. Den går oftast inte att använda då vår avtappning är så låg.
Någonstans, någongång, har jag sett att man kan sätta på en lång smal (grå) plastpåse som förlängning för dessa tillfällen, som engångspåsar ungefär.
Är det möjligtvis så att det är någon som vet vad jag menar och om dessa finns att köpa någonstans?

Hoppas på hjälp från er (jag vet inte vad jag ska leta efter på nätet).
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Enkel förlängning gråvattentömning

Stämmer, funkar bra att få under en Knaus som jag tycker har extremt lite luft mellan utlopp och marken. Speciellt när man står på klossar. Förmodar att Weinsberg har samma lösning då det kommer från samma familj.
 
F

F.d. 11078

Guest
Sv: Enkel förlängning gråvattentömning

Kanskje det hadde gått å bruke Thetford-kasetten til dette?

Først tømme den selvfølgelig deretter sette den under bilen og tømme gråvann. Må vel ta flere runder før tanken er tom men en skjelden gang er det greit nok.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Enkel förlängning gråvattentömning

Jag föredrar spillvattenlungan till vår låga bil. Ingen bil är för låg för den. Dessutom kan man tömma då man stå på en plats på en camping. Med markis och Safariroom uppställt. Kan bli några nyttiga promenader.
:)
 
Toppen