• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Endast en gasolflaska

Klas & Emelie

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Falköping
HBK-Nr
32606
Medlemskap
2024
Gasolen tar ALLTID slut på natten.....
I helgen tog gasolen slut, så vi vaknade med 14 grader!
I vårt gasolskåp finns endast fäste för en gasolflaska.
På en dekal på dörren står 1 x gasol.
Men skåpet är stort nog för 2 flaskor, får man ställa in en till om man ordnar fäste?

Vi har ändå "fuskat" och haft en PC5 flaska stående i skåpet för användning till gasolgrillen.
 
Senast ändrad:

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Så här står det i instruktionsboken. **
Behållarens utrymme har formgetts för en eller två behållare.
Den totala vikten av behållaren(arna) ska vara
högst 15 kg.**

Men vad jag kan se så väger PC10 15,4kg så kanske är svaret på min egen fråga......
Ett alternativ som tyvärr inte ger dig mer gasol men kanske räddar dig så du slipper gå upp på natten. Använd 2st Pc 5 och en Truma duocontroll. Då är du ju på ungefär 15-16 kg.
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Ett alternativ som tyvärr inte ger dig mer gasol men kanske räddar dig så du slipper gå upp på natten. Använd 2st Pc 5 och en Truma duocontroll. Då är du ju på ungefär 15-16 kg.
I min förra bil hade jag ingen duo, hände väl att tuben tog slut som vanligt mitt i natten, nuvarande bil med duo blev resultatet att jag stod, mitt i natten, i Alingsås med 2 tomma tuber, inget illa ment men min verklighet hihi
 
Toppen