lillian och reidar
HBK Medlem
Hej har funderingar på ett elverk tacksam för tips.
Har funderat på ett Kipor 2000 vatt
2179
Har funderat på ett Kipor 2000 vatt
2179
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
hade tänkt mig ett elverk jag med....
Vad sägs om detta?
Det allra bästa är att planera sin tillvaro så man slipper allt vad elverk heter.
Det är min erfarenhet,(efter ca,55 000 mil och många år i tjänsten och privat),med husbil.
Ett fast monterat E-Lux 2500,är ju DYRT men bekvämt,användes en handfull gånger på 20 000 mil,????,ett löst litet på 1000 w är ju för ynkligt tar evigheter att ladda upp batterierna,fanns med i bilarna men användes ännu mindre en E-luxen,står nu oanvänt i garaget.
Elverk används ungefär lika ofta som reservhjulet,är alltså nära nog onödigt.
Ett par startkablar är det som behövs,alltid någon vänlig själ som förbarmar sej när man står där.
Håller med fullständigt att elverk som startas bredvid andra husbilar är faktiskt oförskämt beteende,så gör väl inga HBK,are????!!!.
Mvh Bernt
Håkan J! Eftersom du förmodligen använder elverket huvudsakligen under den kalla årstiden så kan du väl ta vara på överkottsvärmen och värma husbilen med hjälp av fläkten. Jag minns när jag hade "apparat" och värmde .............., men det var väldigt länge sedan som jag var så smart!
Jappe
Hej Jag slänger ut en undran om någon har köpt det elverk dom säljer på Biltema för 2999:- Det är ett litet lagom elverk,för att bara ladda bodelsbatteri kolla på DVD och Tv+data pallar även att ge ström till ett 900W element.Inte allt på en gång,men det klarar allt var för sig.Går säkert relativt tyst och drar lite bensin.
Hej Jag slänger ut en undran om någon har köpt det elverk dom säljer på Biltema för 2999:- Det är ett litet lagom elverk,för att bara ladda bodelsbatteri kolla på DVD och Tv+data pallar även att ge ström till ett 900W element.Inte allt på en gång,men det klarar allt var för sig.Går säkert relativt tyst och drar lite bensin.