Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad är problemet?
Elverk är en lösning bland många. Har själv inget men har blivit störd åtskilliga gånger speciellt på ELMIA-mässan.(glömmer inte den Amerikanska husbilen med elverket som skrek som en katt hela kvällen)
En bättre lösning är solceller, tyst och bra, men problemet är att de är tämligen effektlösa från september (när ELMIA är) och fram till vårkanten. Så åretruntcampar man fungerar det helt enkelt inte om man inte sparar ström extremt mycket.
Själv tröttnade jag på att lyssna på elverk och att sitta på ELMIA med solceller som inte gav ström så jag köpte en bränslecell!!
Bränslecellen är det bästa tillbehör vi köpt (även det dyraste) fungerar alltid helt perfekt! Vi ser ofta på 2 TV-apparater samtidigt, datorn laddas och några batterier, telefoner mm. laddas också. ALDRIG PROBLEM MED STRÖMMEN, det är så skönt, att tända alla lampor och allt annat du behöver utan att tänka, precis som hemma.
Min tipps är köp en bränslecell, får jag välja på t.ex. stor motor, automat eller andra tillbehör så kommer bränslecellen högt upp på listan. Kanske för att vi fricampar mycket.
Ha det gott i sommar hälsningar Torbjörn
Ska kylbilar också förbjudas på autohof?
Ja, förbjud kylbilar överhuvudtaget, inte bara på Autohof! De kör ju bara runt med en massa konserverad mat. Bättre då att äta efter säsong, nyttig närproducerad mat, som man gjorde förr i tiden. Vill man absolut konservera sin mat kan man ju göra det själv i hemmet!
Jappe
Ska kylbilar också förbjudas på autohof?
Ja, förbjud kylbilar överhuvudtaget, inte bara på Autohof! De kör ju bara runt med en massa konserverad mat. Bättre då att äta efter säsong, nyttig närproducerad mat, som man gjorde förr i tiden. Vill man absolut konservera sin mat kan man ju göra det själv i hemmet!
Jappe