MiniGordini
FD HBK Medlem
Första resan med den gamla husbilen jag har köpt och nu har vi problem.
Fiat Adriatik 660 från 2001.
Trodde allt var okej inför avfärd. Haft hjälp innan av en duktig elektriker att installera ny stereo och ett till bodelsbatteri.
När vi startade visade allt rätt och fungerade.
När vi till slut stannade här ute efter en skogsväg (på väg mot Åre) så började problemen.
Första så blinkade taklampan till, lysrörsmodell. Tänkte att den gick sönder.
Sedan slocknade stereon, konstigt.. och sedan tändes en röd lampa på värmepanelen vilket betyder att driftspänningen är låg enligt manualen.
När jag kollar spänningen på batterierna i kontrollpanelen visar startbatteriet runt 7 volt och bodelsbatterierma kring 8 volt.
När jag startar motorn hoppar de upp en volt ungefär.
Ja bilen startar utan några tveksamheter direkt.
Jag har knappt sovit under natten, felsökt vad jag kunnat.
Hittar inga brända säkringar.
Någon som vet om det finns någon "huvdsäkring" någonstans eller har något annat tips?
Fiat Adriatik 660 från 2001.
Trodde allt var okej inför avfärd. Haft hjälp innan av en duktig elektriker att installera ny stereo och ett till bodelsbatteri.
När vi startade visade allt rätt och fungerade.
När vi till slut stannade här ute efter en skogsväg (på väg mot Åre) så började problemen.
Första så blinkade taklampan till, lysrörsmodell. Tänkte att den gick sönder.
Sedan slocknade stereon, konstigt.. och sedan tändes en röd lampa på värmepanelen vilket betyder att driftspänningen är låg enligt manualen.
När jag kollar spänningen på batterierna i kontrollpanelen visar startbatteriet runt 7 volt och bodelsbatterierma kring 8 volt.
När jag startar motorn hoppar de upp en volt ungefär.
Ja bilen startar utan några tveksamheter direkt.
Jag har knappt sovit under natten, felsökt vad jag kunnat.
Hittar inga brända säkringar.
Någon som vet om det finns någon "huvdsäkring" någonstans eller har något annat tips?