• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ELMIA

S

Sara & Micke

Guest
Sv: ELMIA

Bränsleförbrukningen på min Kabe 880 är efter noggrann "bokföring" av mil och varje dl bränsle vid start Aneby och hemma igen med full tank. Matts Torebring

Tack.
Jag ville bara jämföra med min Bürstner A 747 Argos som drar ca 1,2lit/mil enligt färddatorn och ca 1,5 enligt "bokföring".
Kan det vara normalt med så stor skillnad?

/Micke

Senast redigerad av en moderator:
S

Sara & Micke

Guest

Det är precis vad jag har börjat fundera på! Har köpt den begagnad och säljaren sa inget om detta.

/Micke

S

Sara & Micke

Guest

Hur kan man ta reda på om den är chippad?
Leta efter en box?

/Micke

janne A

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2025

hej!

Något vi undrat över är var hänger man jackan i många bilar. Hittar ett vitrinskåp direkt innanför entré dörren å där står man med jackan i handen menas ögonen sveper runt efter en krok att hänga den på, jackan alltså. Tycker det är värdelöst av h-bils tillverkaren som prioriterar vin å grogg glas i ett osmakligt blått ljus istället för en praktisk plats för ytterkläder. Ä jag tråkig nu eller............

funktion i stället för lull lull tycker vi :wub::yes:

Nä, inte det minsta tråkig. Min bättre hälft och undertecknad har åkt husbil i nära tjugo år nu .... och numera är det första vi tittar efter i en ny bil om det finns vettig förvaring av ytterkläder i anslutning till bodelsdörren, om det finns skoförvaring och om det finns riktiga garderober.

Det har ju varit några år nu när tillverkarna verkar ha ansett förvaring som nåt onödigt ... därför var det glädjande att bl a Frankia återgår till de lösningar som man hade under första halvan av 2010-talet ....

//Janne

F

F.d. 2128

Guest

Jag tror att det finns en tråd i forumet med monteringsanvisningar för effektboxar (med bilder på motorrummet)!

/Henrik

S

Sara & Micke

Guest

Jag hittade en box!
Det är nog den som gör att färddatorn visar så mycket fel...

/Micke

Toppen