Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har pratat och drömt om Concorde under ett par år. Men efter att ha kört drygt 800 mil med vår "Kronjuvel, vår nya Kabe 880 LT", finns ingen längtan kvar. Vår Kabe är 2.85 hög inkl. AC, vilket är skönt på bergiga vägar och utskjutande klippor. Få eller rättare ingen husbil är lägre. Jag värdesätter en bränsleförbrukning på 1,15 på en 5 ton tung husbil under 510 mil i sydeuropa i sommar. Lastförmågan 1 100 kg är skön. Den låga bränsleförbrukningen kommer mycket av det låga luftmotståndet. Ingen bil vi sett på Elmia är rymligare på insidan än vår Kabe. Läs om positiva Kabe på min blogg Matts Torebring
Hej!Vi har också tittat på Kabe 880 LT verkar vara vettig har ni automat eller manuell växellåda
Kollad även Frankia 8400 byggd på MB skiljer inte så mycket i pengar mellan bilarna
Tycker det är lite komiskt nästan när ni pratar om att ni vill ha enklare husbilar. Ni kan ju försöka slå in det i huvudena på tillverkarna. Lyckas man göra så att en husbil "ser" lyxigare ut för 5 000 så lägger de på 30 000 så det är ganska enkel matte att husbilstillverkarna inte vill göra enkla bilar för då tjänar de inte lika mycket pengar.
Jag har pratat och drömt om Concorde under ett par år. Men efter att ha kört drygt 800 mil med vår "Kronjuvel, vår nya Kabe 880 LT", finns ingen längtan kvar. Vår Kabe är 2.85 hög inkl. AC, vilket är skönt på bergiga vägar och utskjutande klippor. Få eller rättare ingen husbil är lägre. Jag värdesätter en bränsleförbrukning på 1,15 på en 5 ton tung husbil under 510 mil i sydeuropa i sommar. Lastförmågan 1 100 kg är skön. Den låga bränsleförbrukningen kommer mycket av det låga luftmotståndet. Ingen bil vi sett på Elmia är rymligare på insidan än vår Kabe. Läs om positiva Kabe på min blogg Matts Torebring
Hej!
Kan inte låta bli att gå vid sidan om ämnet "Elmia".
Där nämns om " har ni automat eller manuell låda".
Det är ingen tvekan om att jag har sluppit att halvsula om min vänstra sko efter en tur till Lofoten i Norge nu i sommar tack vare automaten.
Men när den där "Fiat" automaten växlar utan anledning från 6:an till 4:an då "tickar" hjärtat på en som högst! Kör annars en "Gyllenhammare" automat & då är "pulsen" låg! (Förtydligande Volvo gör inga husbilar vad jag vet).
Talade med en herre I Sundsvall på Birkacity när jag (vi) tankade han med "personbilen" han sa jag har en Kabe som gått ca: 400 mil & nu sputar oljan av motorn!!! & nu är det semester!
Jag har visserligen bara en Adria 2010 men den kommer från Tenhult & är en "Fiat"!
Mvh.
Har den gjort så innan?? Min vanliga bil som är en golf tdi med automat gör så lite då och då. första gången blev jag irriterad och trodde det var fel på den men efter samtal med verkstaden fick jag beskedet att det är helt normalt, det hade med reningen av partikelfiltret att göra, kolla med en Fiat verkstad tycker jag, dom borde veta.
Hej du "intreserad"!
Betala in 200 spänn & bli medlem det mäktar du med, nästa år betalar du "bara" 100:-!!
Fick den i mitten på juni 10!
Förkännedom så har inte en automat fiat husbil något "partikelfillter" ej heller
klarar dom där "nissarna" av att fixa ASR till bilen!!!!!!!!???????
Som ni kanske märker så skall jag inte sälja bilen om jag (dom) fixar vibbrationerna vid 80-95 km/h!!!???
Mvh.