• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elmia 2009

L

Lelle_22

Guest
Sv: Elmia 2009

Nu är jag riktigt förbannad.

Beställde biljett till ELMIA genom Ticnet och fick bekräftelse att jag fått plats på område 2.
Bara att hämta biljetten hos närmaste ATG-ombud. Ett litet påslag på 30 kronor eller nå´t.

När jag kommer för att lösa ut biljetten finns ingen. Iväg hem och kolla på nätet - på mitt konto på Ticnet: "Du har inga reservationer".
Nu är Elmiabeställningen nedstängd. Vad kan ha hänt eller är Ticnet så opålitliga att man i framtiden skall försöka hitta biljetter på annat sätt.

Lelle_22:mad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Lelle_22;

Det brukar ordnas en HBK-träff i närheten av mässan där många medlemmar bruka stå under mässdagarna. Därifrån går buss flera gången om dagen till mässan.

Det blir säkert en sådan träff även detta året.

F

F.d. 29787

Guest

Lelle_22

Det fins alltid möjlighet att stå utanför på parkeringen, den fungerar i princip som på
campingen mot avgift. Så har vi gjort i många år.

PS En möjlighet.

F

F.d. 3232

Guest

Du behöver inte vara orolig Lelle ,många bokar biljetter men säger återbud du får söka igen Vi har jobbat på Elmia i 20 år .MVH Lisbeth.:yes::yes:

F

F.d. 8653

Guest

Beställde biljett till ELMIA genom Ticnet och fick bekräftelse att jag fått plats på område 2.
Bara att hämta biljetten hos närmaste ATG-ombud. Ett litet påslag på 30 kronor eller nå´t.

När jag kommer för att lösa ut biljetten finns ingen. Iväg hem och kolla på nätet - på mitt konto på Ticnet: "Du har inga reservationer".
Nu är Elmiabeställningen nedstängd. Vad kan ha hänt eller är Ticnet så opålitliga att man i framtiden skall försöka hitta biljetter på annat sätt.

Tråkigt om det blivit något knas! Dock brukar det alltid finnas biljetter kvar till område 2 och 3 ända till någon vecka före mässan.

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021

Hej! det går fortfarande att boka biljetter, jag försökte nyss.
Gör ett nytt försök, skriv upp bokningsnumret, eller allra helst en utskrift att ta med till ATGombudet. Lycka till!

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2025

:(Jag kunde ordnat Biljetter på Område 2 för Husbilsklubbens räkning men tackade nej när vi inte kunde få på Område 1. Har försökt två år i rad men tyvärr vi får inte tillgång till Område 1 genom Husbilsklubben.se. Har själv köppt genom ticnet Område 1. Ha De! Bertil o Maritha :yes::wub:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Läste på en annan sida här på nätet, att det tydligen finns märkesklubbar som går ut och erbjuder bokade biljetter till mässan, vet inte vilket område de kommer att stå på. Förra året var det väl många som stod på Ragglanda vad jag förstår, och det är väl i och för sig trevligt, men smidigheten att kunna gå hem när det passar finns ju inte.
Och då funderar jag på om HBK som Sveriges största husbilsklubb kanske till nästa år skulle uppvakta CC för att få ett område på Elmia för att samla sina medlemmar på. Detta har kanske varit uppe för disk. tidigare, men i så fall kan ju frågan väckas på nytt.//Tommy

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Att det är svårt för HBK att komma in och boka platser kan jag föstå.
Det tar säkert flera år att jobba på det.
Märkesklubbarna har alltid samma platser o områden vilka är bokade
år från år. Vi var med i Eura klubben tidigare och dom hade alltid samma
platser.
Tack till Svania som har försökt och tackat nej till område 2.

Senast ändrad:

Tompan & Gillan

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1998
Medlemskap
2025

Är det någon som är intresserad av två biljetter till område 1 på ELMIA-mässan. Vi har nämligen två biljetter reserverade på en bokning hos ticnet som vi inte kommer att använda. Kontakta mig så får ni ta över vårat bokningsnummer på biljetterna. De måste vara lösta senast den 24/2 annars går de tillbaka till ticnet. Observera att ni måste ta båda biljetterna. Priset är 650kr/st + 30kr i bokningsavgift/st= 1360kr.

Biljetterna är redan bokade av en annan HBK.are.
Thomas:spinny::spinny:

Senast ändrad:
F

F.d. 25116

Guest

Vi är ett gäng på 4 bilar som ska stå på 1:an, kommer att bli trevligt att ha gott om tid att besöka mässan samt möjlighet att knyta nya kontakter

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej!

Förra året ordnade vi en liten spontanträff i cafeterian fredagen och lördagen vid ett visst klockslag för de som kände för en paus och träffa andra HBK:are. Det var uppskattat så vi gör kanske om detta i år också om inte någon annan känner för att ta tag i det.

Vi kommer givetvis att ha uppsikt efter andra HBK:are på området och vi har alltid dekal och nr både fram och bak på våran husbil. Så alla HBK:are är välkomna att knacka på när ni går förbi. Vi är ju inte svåra att hitta eftersom vi har våra namn på framdörrarna också.

F

F.d. 50004

Guest

Tack Mirre för att vi fick ta över två av era biljetter till omr. 1
Hasse och Lena

Gun & Claes

HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
755
Medlemskap
2025

Hej

Idag fick vi biljetter på område 1 via ticnet.

Måste vara biljetter som inte har hämtats ut.
Försökte förra vecka men kom fram för sent. 5 min och då fanns det bara på område 2 som jag tackade nej till.

Claes

F

F.d. 721

Guest

hur mycket lutar det på område 2?

Är det så man kan stå där iaf?

Toppen