• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elmia 2009

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Elmia 2009

Brukar stå på ställplatsen vid Statoil Hyltena, HBK har rabatt där. Står 2 nätter och går på mässan en dag ellan övernattningarna.
 
F

F.d. 25127

Guest
Sv: Elmia 2009

Vi lyckades också med konststycket att få tag på biljett till område ETT.

Vi ses Om inte för så på mässan

Hälsningar Sonny & Marita
 
F

F.d. 1723

Guest
Sv: Elmia 2009

Vi fick oxå tag på biljett men omr 2 är det långt iväg?
Vi har aldrig varit där med HB tidigare:eek:
Mvh C
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.692
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Elmia 2009

Vi har några års erfarenhet av Elmia. Område 2 sluttar mycket och man behöver mycket virke för att komma något så när rakt. Har stått där en gång och aldrig mer. Men det går att byta upp sig plats, om man står på sig lite. Man får betala mellanskillnaden och det är väl ok.

Vår andra erfarenhet är att först in längst bort. Men inget är speciellt långt bort. Det som tar längst tid på vägen till mässhallarna är att prata med alla trevliga medlemmar från husbilsklubben och andra vänner som man träffar på vägen till dit.

Som avslutning vill jag säga att det är buskul att vara där.

Eva
:wub::yes:
 
F

F.d. 1723

Guest
Sv: Elmia 2009

Eva & Hasse 9;

Tack för tipsen Eva:)
Men vart vänder man sej om man vill byta upp sej?( jag bokade på Ticnet)
Det måste ju vara om någon lämnar återbud
Christer
 
L

Lelle_22

Guest
Sv: Elmia 2009

Jösses!
Jag som fick tag i biljetter till område 2. Kanske skall man ta med sig ett par extra domkrafter och några riktigt rejäla klossar?

Lelle_22
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Elmia 2009

Hej Christer och AnnSofi!

Ett litet tips om ni ska försöka få tag i biljett till område 1 - ring till ticnet den 25 februari - för biljetter som är bokade idag ska lösas ut senast den 24 februari. Enligt personalen på ticnet är det alltid en del som inte löser ut sina biljetter. Så det gäller att ligga på telefonen den 25 februari när de öppnar (tror det är kl 09.00). Den biljett ni redan bokat kan ni bara låta bli att lösa ut om ni får tag på ny.

Marie:)
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Elmia 2009

Även vi fick tag i biljetter direkt via nätet på område 1, säger som Marie lättare och stå där när man har hund
:yes::wub:
Hälsningar Ingmarie o Bernt, ses på mässan

Hur är det enklare att stå på område 1 med hund? Personligen tycker jag område 3 var kalas just pga hund. Närmare till promenad stråken efter stranden och även rastning annars. Mindre folk i rörelse som kan stressa upp hunden/hundarna. Mindre antal ekipage som gjorde att där vi stod kunde våra gå lösa till viss del eller sitta i en hyggligt lång lina när vi var ute vid bilen. Ser inga fördelar med område 1 pga hund. Däremot är det ju närmre för vatten påfyllning och toatömning, men det behöver man inte göra mer än max 1 gång under helgen och då går det att flytta på bilen om man föredrar det istället för att bära.
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Elmia 2009

Jösses!
Jag som fick tag i biljetter till område 2. Kanske skall man ta med sig ett par extra domkrafter och några riktigt rejäla klossar?

Lelle_22

Caravan club brukar hålla med en hel del klossar till låns, om man inte är alltför sent på plats och dom tagit slut förstås.
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Elmia 2009

Vi har också köpt biljett till omr 1. (...hund...) :)

När man tittar på kartan är det området väldigt stort, är det någon som vet hur platserna fördelas inom området? Gäller det att först in genom grindarna står närmast mässhallarna, eller?

Janne

:swoon:

Inte helt säker, men har fått för mig att platserna närmast mässan är till för utställare och folk som jobbar på mässan. Sedan har ju diverse klubbar bokat upp områden i områdena. Efter det tror jag att caravan club anvisar dig till en plats. Tror det blir alldeles för många fordon för att folk skall få välja platser-kan bli riktigt bökigt för dom som kommer senare och skall in emellan någonstans.
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Elmia 2009

Hej!

Oftast släpper de in några redan senare på onsdagskvällen - men de brukar hamna längst bort. Sedan fylls det på framåt mot mässhallarna. 2007 fick vi en kanonplats och då stod vi på kö tidigt på torsdags morgonen. Allra närmast mässhallarna står utställarna. Man måste ta den plats man blir anvisad. Det hade ju varit trevligt om man hamnade i närheten av andr HBK:are - får hoppas på turen. Vi tycker det är skönt att komma till husbilen emellanåt och äta, träffa Wille och sällskapa honom en god stund. Har man inte för avsikt att byta husbil behöver man inte stressa när man är där från torsdag till söndag tycker vi.

Marie:)
 

Egil 84

HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2024
Sv: Elmia 2009

Vi har varit på mässan sedan vi köpte husbil.
Har stått på område 1 och område 2 och
på plats anvisad av märkesklubb.

Av dom erfarenheterna står vi numera på parkeringen
utanför. Asfalterad eller grusplan inga lutningar.
Massor med bilar och lika många att umgås med.

Vakterna brukar vara "hårda" har du inget "inträdesband" till områdena
kommer du inte innanför grindarna. Vilket är helt riktigt.

Önskar alla en trevlig mässupplevelse. var ni än står.
 
F

F.d. 9743

Guest
Sv: Elmia 2009

Vi har också biljetter till Elmia område 1 har 3st Det var inga problem att boka via nätet har mobilt bredband och det gick bra
Konstigt att man normalt bara kan boka två biljetter,hur har ni gjort?
SÅ undrar vi också,varför boka 3 platser?Tänker du sälja på svarta marknaden,vad vi förstått har du bara en husbil....

ALFEN
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Elmia 2009

hej vi är nya och har fått plats på 1 området undrar hur det funkar när man skall vara där antar på fredag em mvg håkan o britt
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Elmia 2009

Funkar väl likadant på en fredag eftermiddag som vilken annan dag som helst under mässan. Skillnaden är väl att det förmodligen är mer folk i rörelse (på vågen in) när ni kommer, så att det tar lite längre tid att komma på plats. Personligen tycker jag att torsdagen, fredag förmiddag samt söndag är dom bästa dagarna för att gå och titta (mindre folk inne på mässan då). Annars är det väl inga bekymmer - Caravan club har mycket trevlig och duktig personal på plats som hjälper er tillrätta.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Elmia 2009

Ligger nog på parkeringen utanför nån natt eller åker bort till ragges fårse om vi inte jobbar (som vanligt)tyckte bästa tiden på mässan var direkt på morgonen när dom öppnade eller på kvällen innan stängning när dagsländorna åkt hem för att ha chansen å se på nått i lugn å ro.:)
 
Toppen