• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Elitserien

O

oscar12

Guest
Sv: Elitserien

Alla minns väl hur matchen slutade 1-3 för Luleå. Tabelläget ser inte så ljust ut för Rögle verkar ha kört fast i leran.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Ja nu är hälften gjord men det är efter nyår som det gäller så nu börjar det hända lite i toppen eller hur?
Men när det dags för final står FBK på ena sidan undrar vem som står på den andra sidan?
Ett norrlands lag tror jag tar silvret.
Vlket tror ni?
:music-icon:2179 Tidigare Rättskipare.:yes::wideeyed::wub:

Senast ändrad:
T

Teddi

Guest

om du går in som rättskipare??tjaa,,N:F: ock då kan de bara sluta på tre sätt reidar,,
3-1--5-3 eller 15--1,,till N:F: norra frölunda,,i samarbete med V:F::p::D

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Ja nu är hälften gjord men det är efter nyår som det gäller så nu börjar det hända lite i toppen eller hur?
Men när det dags för final står FBK på ena sidan undrar vem som står på den andra sidan?
Ett norrlands lag tror jag tar silvret.
Vlket tror ni?
:music-icon:2179 Tidigare Rättskipare.:yes::wideeyed::wub:

Brynäs har exakt lika många poäng nu som i fjol vid uppehållet
Och alla vet hur det slutade :D :D
/ Pelle

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

FBK vidare i ET semi ja varför inte hela vägen till seger i final
2179:music-icon:Kul att svenska lag visar upp sig i europa.:yes:En del åker ut och en del krigar vidare.

Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Färjestad BK är i final i European Trophy efter 3-1 mot Tappara i semin!!! Rickard Wallin segerorganisatör med sina två mål.
Det sista gjorde Marius Holtet i tom kasse.
Finalen är imorgon 20.00 mot Luleå.

Vi är Färjestad! :music-icon:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Inte illa bli 2 i et med ett halvt juniorlag ja 12 juniorer har ju spelat en tid i ett skade drabbat FBK.
Men inte minst att ett svenskt lag vann så Grattis Luleå.
2179:music-icon:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Är väl ganska klart då lagen i elitserien är bättre och därför
svårare att vinna SM anser jag.
/ Pelle

F

F.d. 30092

Guest

Är väl ganska klart då lagen i elitserien är bättre och därför
svårare att vinna SM anser jag.
/ Pelle

Ok då förstår jag att om man är EM mästare i höjdhopp, simning, fotboll, friidrott boxning,m.m så är SM rankat högre? Det är därför det alltid är et Svenskt lag som vinner SM i hockey bl.a? Tänk vad lite en novis inom idrott förstår:)

Senast redigerad av en moderator:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Ok då förstår jag att om man är EM mästare i höjdhopp, simning, fotboll, friidrott boxning,m.m så är SM rankat högre? Det är därför det alltid är et Svenskt lag som vinner SM i hockey bl.a? Tänk vad lite en novis inom idrott förstår:)

Ja tänk om ett Finskt eller Norskt lag skulle vinna SM:rolleyes::rolleyes:

Trodde vi pratade om hockey här och inte andra sporter.

Det har väl ansetts så i många år att elitserien varit nr 2 efter NHL tills Ryssland fick ekonomi att börja köpa spelare för miljoner och därmed gått om elitserien, och Ryssland deltar inte i EM-hockey för klubblag vad jag vet.

Därför anser jag att elitserien (SM) rankas högre och är bättre och svårare att vinna än EM för klubblag, då det gäller ishockey.

/Pelle

Senast ändrad:
F

F.d. 30092

Guest

Va bra nu förstår jag det är olika mellan olika idrotter, hockeyn är undantaget?
Ok ja det vore väl nedvärderande om ett noskt lag van SM! Har dom hockey föresten i Norge? Jag har för mig att dom åke mest runt runt där i långkalsonger.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Va bra nu förstår jag det är olika mellan olika idrotter, hockeyn är undantaget?
Ok ja det vore väl nedvärderande om ett noskt lag van SM! Har dom hockey föresten i Norge? Jag har för mig att dom åke mest runt runt där i långkalsonger.

Orka längre,,, fattar väl vem som helst att inget lag från annat land kan vinna SM.
Det är nedvärderande det du skrivit här.

Nu får du jiddra med någon annan.

F

F.d. 30092

Guest

Orka längre,,, fattar väl vem som helst att inget lag från annat land kan vinna SM.
Det är nedvärderande det du skrivit här.

Nu får du jiddra med någon annan.
Om det är ett öppet SM så kan alla lag delta, eller har jag fel. SAIK har nu vist sitt rätta jag dom hyllade sitt lag med Hittler hälsning eller har jag fel här också:)

Toppen