Enda nackdelen skulle bli att vara tvungen byta klubbsällskap vilket vi INTE är beredda att göra dom närmaste 8-10 åren.
Inte alls nödvändigt, bara du är intresserad av husbilar.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Enda nackdelen skulle bli att vara tvungen byta klubbsällskap vilket vi INTE är beredda att göra dom närmaste 8-10 åren.
Vem har sagt att Sverige har ensamrätt på miljötänk?Vi är många som försöker tänka "klimatsmart" här i Sverige, men det känns ändå som om det bokstavligt talat handlar om en droppe i havet.
Så vad är din rekommendation? Skrota alla elbilar och kör på fossilbränsle to the bitter end?Hej!
Ja, man kan ju göra det enkelt för sig och tro att el-drift är det samma som miljövänligt. Så är tyvärr inte fallet.
Elproduktionen står för 42,5 % av Co2 utsläppen i världen. (GreenMatch 18-10-22) Rekommenderar angiven källa för alla som föredrar fakta framför löst miljösvammel.
BBa.
Nöjesåker du bara för att du inte är miljömedveten?Om man är så miljömedveten, som några här är, så förstår jag inte varför ni nöjesåker med husbilen.
Mer el betyder större miljöbelastning .... än fossila bränslen?Hej !
Det märkliga är att de flesta vuxna vet hur barn blir till, men inte hur el blir till. Mer el betyder större miljöbelastning.
BBa
Den tesen hävdar han fortfarande!Angående artikeln i Råd och Rön från en person som har nollkoll på det mesta, hade en diskussion med honom för ett antal år sen om dubbdäcks påverkan på luftpartiklar. Hans övertygelse var att asfalt är tungt så OM det blir partiklar från dubbdäcken så är ju dom så tunga så dom kan knappast bli luftburna, då gav jag upp att diskutera vidare med honom
Har du verkligen koll på bägge de här problemen som du beskriver?Hej !
Det märkliga är att de flesta vuxna vet hur barn blir till, men inte hur el blir till. Mer el betyder större miljöbelastning.
BBa