Min första bil var en VW som i och för sig tog sig fram genom djup snö trots sommardäck men mina senare bilar ha varit s.k. tyska premiumbilar av olika fabrikat vars nypris varit i paritet med min Tesla. Inget fel på kvalitet men kan trots detta inte jämföras med en modern elbil i vinterväglag.
Det låter bra men var ligger skillnaden? Att bara påstå att saker är bättre utan förklara vad som är bättre tycker jag känns lite som en sandlådediskussion (mina saker är mycket bättre än dina).
Själv har jag åkt mycket med min systers före detta Tesla och kan inte säga att den på något sätt skulle bete sig annorlunda än min Allroad i vinterväglag så det skulle vara intressant att få höra dig beskriva vad just du upplever som bättre?
Ja, att det är en före detta Tesla beror på att dom hade problem lite då och då med räckvidd, laddningsmöjligheter och att den bilen inte hade möjlighet till dragkrok. Det sista var inte avgörande eftersom dom nästan alltid åker med två bilar p.g.a. familjestorleken och deras Volvo-hybrid klarar både körsträckan och släpkärran galant. Med andra ord, den passade inte för just dom men någon annan har säkert glädje av den.
Så berätta gärna nu för oss som inte vet var skillnaden ligger mellan en modern fossilbil och en modern elbil i vinterväglag vilka bitar som inte kan jämföras.
Och snälla du, avsluta nu inte detta som du gjorde i en tidigare tråd för ungefär ett år sedan med orden "Du förstår inte mycket".
Det känns tråkigt om du en gång till skulle gå till personangrepp istället för att redovisa fakta.
Återigen, gratulerar till att du har hittat en bil som passar dig som du är nöjd med.