• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpris Tyskland

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
Hej
Tagit bort texten det var tydligen en feltänkning. Lite osäker om jag ska radera priserna utanför Tyskland.
priset i flensburg 1.50.9 motorväg 1.90. Till 2.01
 

PösslRyder

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
36050
Medlemskap
2024
motorvägsmackar i Tyskland motiverar sina delvis skyhöga priser med 24/7 tillgänglighet sedan årtionden. Men med såna stora prisskillnader > 50 cent / 6kr känner man sig rånad. Så länge jag bodde i Tyskland har jag faktiskt aldrig tankat på motorvägarna.

Själv jobbade jag deltid som student på en motorvägsmack i Lüdenscheid, längs A45, och på min fråga, varför vi är så dyra, svarade stationschefen "vi tar så mycket som marknaden ger oss". Så var det och så förblir det :)
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
motorvägsmackar i Tyskland motiverar sina delvis skyhöga priser med 24/7 tillgänglighet sedan årtionden. Men med såna stora prisskillnader > 50 cent / 6kr känner man sig rånad. Så länge jag bodde i Tyskland har jag faktiskt aldrig tankat på motorvägarna.

Själv jobbade jag deltid som student på en motorvägsmack i Lüdenscheid, längs A45, och på min fråga, varför vi är så dyra, svarade stationschefen "vi tar så mycket som marknaden ger oss". Så var det och så förblir det :)
1,499 kontra 2,202 är ytterligheterna i Tyskland för någon vecka sedan. Visst är det marknaden som styr, i det här fallet att vi konsumenter inte tycker det är mödan värt att köra av AB för att tanka. Det finns tankalternativ i varenda GPS!
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Hej
En uppdatering från oss.
Aral på Autobahn vid Würzburg 2,06 Euro/litern
Lokala Aral macken några km från Autobahn 1, 56 Euro/liter.
Lokala macken i Kitzingen ( heter roligt nog HEM ?) 1,46 Euro/litern
Finns mycket pengar att spara med andra ord.
Snittförbrukning hitintills på vår Europaresa 1,055/mil .
4500kg tvåaxlad 3 liters motor med robotlådan, helintegrerad.
Sverigeresan i maj/juni med den nya dieseln utan reduktionsplikten = 1,16 liter/mil.

Mvh Per
 
Toppen