"Dieselpris Tyskland" ?Hej
acsi kortet har tappat bra platser i Kroatien på vissa campingar ex i Šibenik Zadar Portoroz i slovenien långt till bad
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
"Dieselpris Tyskland" ?Hej
acsi kortet har tappat bra platser i Kroatien på vissa campingar ex i Šibenik Zadar Portoroz i slovenien långt till bad
1,499 kontra 2,202 är ytterligheterna i Tyskland för någon vecka sedan. Visst är det marknaden som styr, i det här fallet att vi konsumenter inte tycker det är mödan värt att köra av AB för att tanka. Det finns tankalternativ i varenda GPS!motorvägsmackar i Tyskland motiverar sina delvis skyhöga priser med 24/7 tillgänglighet sedan årtionden. Men med såna stora prisskillnader > 50 cent / 6kr känner man sig rånad. Så länge jag bodde i Tyskland har jag faktiskt aldrig tankat på motorvägarna.
Själv jobbade jag deltid som student på en motorvägsmack i Lüdenscheid, längs A45, och på min fråga, varför vi är så dyra, svarade stationschefen "vi tar så mycket som marknaden ger oss". Så var det och så förblir det
Skillnaded blir ju 63 cent så du har helt rätt i din uträkning.Vi är ute på vår årliga långresa. En tidig notering är att skillnaderna på dieselpris ökat i Tyskland. Vi har sett 2,22 cent på Autobahn och själv tankat för 1,59 i Buttig, längs Moseldalen. En skillnad på 6,3 cent. Det är en skillnad på över 7 kr litern!
Där har du gissat helt fel! Det mesta är billigare i Tyskland.Jag gissar att alla priser i Tyskland är högre än i Sverige?
I tyskland finns ingen kartellbildning.1,49 kontra 2,20?? Oförskämt! Inget annat. Bra att det finns många alternativ.