• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpris Tyskland

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi är ute på vår årliga långresa. En tidig notering är att skillnaderna på dieselpris ökat i Tyskland. Vi har sett 2,22 cent på Autobahn och själv tankat för 1,59 i Buttig, längs Moseldalen. En skillnad på 6,3 cent. Det är en skillnad på över 7 kr litern!
 

Morgontrött

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Vara
HBK-Nr
35614
Medlemskap
2024
Vi är ute på vår årliga långresa. En tidig notering är att skillnaderna på dieselpris ökat i Tyskland. Vi har sett 2,22 cent på Autobahn och själv tankat för 1,59 i Buttig, längs Moseldalen. En skillnad på 6,3 cent. Det är en skillnad på över 7 kr litern!
Fattar ingenting 1 euro är väl 100 cent eller har jag fel?
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Bränsle priserna kommer att gå upp, reduktionsplikten är på väg in nu,
Reduktionsplikten ska höjas till 10%
 

Morgontrött

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Vara
HBK-Nr
35614
Medlemskap
2024
16,13 på litern med 6% inblandning
18,73 för HVO. Ökar man inblandningen av HVO till 10% så får vi ett literpris på 16,24 om jag räknar rätt eller är jag helt ute och cyklar.
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
562
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Det som tog ner priserna är politisk betingat det som kan höja dom är också politiska beslut. Alla kan väl tänka själv eftersom partipolitik är förbjuden.
Grundkostnaden för olja styrs som vanligt av tillgång och efterfrågan men även av krig och elände.
Det som händer nu är med största sannolikhet en höjning av inte bara bränslet utan det mesta, det är krig i världen!
Vi får nog vara beredda på att det kan hända en del i närtid.
När det kommer till marknadskrafterna kan politiken spela mindre roll realvärdena tar ut munvädret. Man skulle vilja ha en tank hemma. Min tank var borta sedan länge när jag flyttade hit men en granne hade sin kvar men tog bort den var ganska dumt, Man kunde ju beställa 2 kbm diesel och tanka hemma sen. För dem som måste påpeka färgen på dieseln kan jag berätta att man kan beställa med rätt färg också.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
4.350
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
På Autobahn är priserna alltid dyrare
Japp, men vi upplever skillnaderna betydligt större än tidigare. Drygt 6€ dyrare för 10 liter!? Det blir mycket på en 5-600 mila färd. Vi har alltid tankat vid sidan av AB. Men då har det rört sig om ett par cent. Inte över 6!
 
Toppen