Det borde väl vara jag som inte förstår vad du menar? Om du menar att pappren är registreringsbeviset så är det ju på det viset att de vikter du kan läsa ut där gällde när fordonet var nytt & registrerades första gången i Sverige, det som efter detta monterats finns således inte medräknat. Vad som skrivs på nätet av skall vi säja som exempel 3:je ägare garanterar ju inte att han vet vad som eftermonterats. Enda säkra sättet sättet är vägning som vi har pratat om så många ggr på forumet. Till syvende & sist så handlar det ju om fordonets lagliga lastförmåga i realtid.
Ja. Och upprinnelsen i denna tråden (vilket jag håller mig till i denna tråden, oavsett hur många trådar det finns ytterligare) är inlägg #7 (& #8)
Handlaren kan inte saluföra ett fordon på annat sätt den är registrerat som.
Och jag sa att 300kg kan låta mycket för den oerfarna som inte vet hur fort det sticker iväg fort. Har dom redan krympt pga extrautrustning är det ju tråkigt. Men det jag menade, var att 300kg låter mycket för den ovana, inget annat