• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det stora prisraset…eller?

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Står väll både i pappren o på nätet.
Problemet är nog snarare då, att är man ovan är det svårt att veta hur fort man kommer upp i 300-350 kg last
Det som står i pappren & på nätet är inte att lita på. Det kan ju ha gjorts ytterligare kompletteringar av utrustning efter att fordonet registreringsbesiktigats
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Det som står i pappren & på nätet är inte att lita på. Det kan ju ha gjorts ytterligare kompletteringar av utrustning efter att fordonet registreringsbesiktigats
Nu förstår jag inte?
skulle den ovana uppskatta 300kg bättre för att det finns eftermonterad utrustning?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Nu förstår jag inte?
skulle den ovana uppskatta 300kg bättre för att det finns eftermonterad utrustning?
Det borde väl vara jag som inte förstår vad du menar? Om du menar att pappren är registreringsbeviset så är det ju på det viset att de vikter du kan läsa ut där gällde när fordonet var nytt & registrerades första gången i Sverige, det som efter detta monterats finns således inte medräknat. Vad som skrivs på nätet av skall vi säja som exempel 3:je ägare garanterar ju inte att han vet vad som eftermonterats. Enda säkra sättet sättet är vägning som vi har pratat om så många ggr på forumet. Till syvende & sist så handlar det ju om fordonets lagliga lastförmåga i realtid.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Det borde väl vara jag som inte förstår vad du menar? Om du menar att pappren är registreringsbeviset så är det ju på det viset att de vikter du kan läsa ut där gällde när fordonet var nytt & registrerades första gången i Sverige, det som efter detta monterats finns således inte medräknat. Vad som skrivs på nätet av skall vi säja som exempel 3:je ägare garanterar ju inte att han vet vad som eftermonterats. Enda säkra sättet sättet är vägning som vi har pratat om så många ggr på forumet. Till syvende & sist så handlar det ju om fordonets lagliga lastförmåga i realtid.
Ja. Och upprinnelsen i denna tråden (vilket jag håller mig till i denna tråden, oavsett hur många trådar det finns ytterligare) är inlägg #7 (& #8)
Handlaren kan inte saluföra ett fordon på annat sätt den är registrerat som.
Och jag sa att 300kg kan låta mycket för den oerfarna som inte vet hur fort det sticker iväg fort. Har dom redan krympt pga extrautrustning är det ju tråkigt. Men det jag menade, var att 300kg låter mycket för den ovana, inget annat
 
Senast ändrad:
Toppen