Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har toa med mej (och använder den), men det kanske också är en onödig grej om man står vid stolpe
För min del ingår elkabel i en rätt utrustad husbil. Behöver den inte så ofta men vikten kompenserar jag hellre på annat sätt. Kollar man på campingar o ställplatser, som vi besöker, så är faktiskt de flesta husbilarna kopplade till eluttag.
Du har helt rätt Bertil. Hundarna använder stolpe. Jag gör det inte
Att många husbilar på campingplatser är uppkopplade till el kan knappast vara ett kriterium för att även jag skulle koppla upp mig (om jag nu skulle ta in på en camping). Det är snarare mitt behov som avgör om jag behöver el eller ej, inte vad andra har gjort för bedömningar. Jag hoppas att andra gör liknande bedömningar och utnyttjar det som bjuds ut efter sina behov.
Under vinterförhållanden blir det dyrt att värma med gasol, i vilket fall här hemma där ett byte av en P11 oftast kostar mer än 400:-
Hittar man ett eluttag så löner det sig att värma med elenergi i vilket fall upp till ett pris på 3 SEK per kWh. Men för mig som har dieselcentralvärme blir det inte lönsamt med elvärme förrän elenergin kostar mindre än 1.50 SEK/kWH (vilket den endast gör hemma på tomten).
Men ändå betalar jag mer ibland (för eluttag, metanol till bränslecell eller bensin till elverket) eftersom solpanelerna inte ger något mitt i vintern. Ni som aldrig ansluter med kabel, ställer ni av bilen eller åker ni runt för att ladda vintertid?
aake
Jag åker året runt...