• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Den viktiga olivskeden.

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Den viktiga olivskeden.

Även om frågan är livsviktigt och många tips har haglat in, så är jag ändå besviken på det mänskliga planet. Här försöker man vara finkänslig och lindar in en grovhet i vits form om oralgalvanism med resultatet att "nicke - dockorna" i forumet fattar ingen ting. Nåja, förmodligen Jappe & Peter K, men är lite osäker även om dessa.

Det är så med lustigheter att ju mer du försöker förklara dessa, ju mer obegripliga blir de. Detta lärde jag mig tidigt med de första kontakterna med den "humorlösa könen". Antigen har man sinne för humor, eller inte. Man ser inte det komiska i tillvaron, fast det kryllar av lustigheter.

Just detta specifika lustighet var en "mekar vits" som har en universiell användningsområde. ( bara en sådan sak ) Instrument är en viktig verktyg och oftast mekanisk mojäng, men här gav jag antydning att man kan använda själva kroppen som instrument, man only, och den viktigaste manliga organen som självaste visare som ger utslag. Läsekretsens reaktion? Nada. Pärlor för svinen.... Inte ens den allestädes närvarande censureraren fattade något, än mindre de lättupprörda äldre medlemmar som ju annars är duktiga att läsa mellan raderna och anmäla. Hmm, jag tror jag hittat min nisch här. Jag kan skriva vad som helst, bara jag tänker efter före...

Oliverna då? De blir säkert uppätna med eller utan sked och Jappe upptäcker snart en ny egendomlighet i tillvaron, exempelvis varför är svettbanden i hattar alá Hamprey Bogart av nylon silke som ju gör problemet mångdubbelt värre....
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Den viktiga olivskeden.

Det finns kanske de som lämnat (XXXXXXXX)stadiet* där ordvitsar, skämt och lustigheter skall handla om regionen nedanför bältet på den mänskliga kroppen och helt enkelt hoppar över kommentarer. Det är nog bara att acceptera att det är så, vissa stannar kvar i ett stadie, andra vandrar vidare.




*) självcensurerat
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Den viktiga olivskeden.

BigSpender är en figur som agerar hämningslöst i hela spektrat på alla nivåer, från lysande och briljant till plump och diffus och det tror jag han vill göra.

Vad vore livet utan lite provokationer ibland.

Undrar hur en sådan person uppfattas öga mot öga! Det kanske är en liten försagd och blek figur som inte tar lika stor plats "i verkligheten" som i hans skrifter där han verkligen blommar ut emellanåt! :D:D:D

Jappe
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Den viktiga olivskeden.

Jag blir rörd. Självbilden litar jag inte på, så jag kan inte svara hur jag uppfattas i verkligheten. Nu i den här åldern är det allmänna bemötandet kanska neutralt, folk går efter håren, dvs hur man är klädd och i vilken sammanhang man mötts. Förr i tiden tyckte jag det var annorlunda, antigen gillade folk mig eller ogillade, ytterst få som var likgiltiga. ( Kunde blivit konstnär?)

Men skogen kanske svarar som man ropar? Jag är själv kanska måttligt intresserad av andra människor, då det mest är "nitlotter". Ingen har tid numera att samtala eller umgås. De enda som inte sviker på den punkten är de döda poeterna, de håller måttet fortfarande. Pröva den här: Göran Schildt "Dianas Ö". Den gubben kunde skriva.....
 
Toppen