• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Definition på ställplats

Status
Stängd för vidare inlägg.

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Definition på ställplats

Börjar utveckla sig till nåt slags tävling hur pass berest man är ute i världen. Hur ställplatser är utformade och hur "uppförandet" är i andra länder är väl tämligen ointressant har ?? Vi bor väl i Sverige dom flesta av oss och även rör oss inom landet och där bör väl fokus ligga ??

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

En annan intressant sak är förbud eller inte för att "fricampa" eller övernatta utanför reglerad plats.

Här lite regler för olika länder: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Reisemobil-Stellplatz

Får man ställa en enkel fråga i all välmening, vart vill du komma med dessa pekpinnar?

Har du någon agenda eller vill du visa att du är mer berest än andra för jag har svårt att förstå vad detta går ut på.

lars

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

De beresta vet nog vilka regler som gäller för övernattning m.m. i resp. land men övriga som besöker kontinenten för första gången undrar säkert.

Andra trådar tar upp vägavgifter m.m. för olika länder.

De som ämnar stanna i Sverige läser säkert andra trådar och gnällspikarna klagar på allt!

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Så om jag tolkar dig rätt gäller bara dessa regler på kontinenten inte i Sverige?
Återigen så är det ägaren för ställplatsen som stipulerar reglerna ingen annan,att det sedan finns hundratals experter och låtsaspoliser ändrar ingenting.
Och ni som åker till kontinenten för första gången om ni tar med lite sunt förnuft så går det galant.

lars

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen