sacce
HBK Medlem
Skaplig pris på laddar "Dual 250 S" CTEK D250S DUAL - 1 & ANNAT
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Söker fortfarande ett test av CTEK D250S DUAL + SmartPass eller CTEK D250S DUAL (<20 ampere) ensam.
Subjektiva påståenden nej tack.
Resultat fakta tack !
Inga farliga spänningar (utrustning m.m.) över 14,5 volt under körning.
Söker fortfarande ett test av CTEK D250S DUAL + SmartPass eller CTEK D250S DUAL (<20 ampere) ensam.
Subjektiva påståenden nej tack.
Resultat fakta tack !
http://www.husbilsklubben.se/forums/t53897/
och
http://www.husbilsklubben.se/forums/t53577/
Inga farliga spänningar (utrustning m.m.) över 14,5 volt under körning.
Läst sidan 36-37 i övanståenda fron Husbil tidningen länk.
Har försökt hänga med lite i diskussionerna kring DC/DC laddare i olika trådar. Har väl inte riktigt lyckats. Ibland tror jag att jag begriper lite, sedan är jag lost igen.
Bredo! Menar du att det inte lönar sig att skaffa en sådan? Att befintligt E-block ger tillräckligt under färd? Att det inte blir så mycket extra verkningsgrad att investeringen lönas sig?
Övriga! Om jag ändå väljer att skaffa en sådan, finns det något enkelt sätt att enbart sätta dit en singel Ctek 250, utan att rubba E-blockets laddning när man ligger på 230V?
Eller skulle det funka att sätta Ctek 250 efter blocket, utan en massa skiljereläer och sådant? Vad skulle jag kunna förlora på det vid 230 V i så fall? Hur skulle en sådan inkoppling kunna se ut?
Krister N
Cetek Dual 250 S kopplar du direkt till bodelsbatteri det räcker ensam upp till 250 A batteribank och låter E-blocket vara som den är sa dom till mig när jag ringde till Cetek Sverige tel: 022535180 Ring till dom... dom är mycket trevlig och hjälpsamma.
.................
Bredo! Menar du att det inte lönar sig att skaffa en sådan? Att befintligt E-block ger tillräckligt under färd? Att det inte blir så mycket extra verkningsgrad att investeringen lönas sig?
................................
Krister N