sacce
HBK Medlem
Skaplig pris på laddar "Dual 250 S" CTEK D250S DUAL - 1 & ANNAT
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
I spesielle tilfälle, ellers <5%. Derfor spænding i impulser til mer en som 15 volt ved dybladning. Fördra's i husbilens stilstand.-------i denne fasen de siste ca 20% av batteriet lades.--------
?----Den V er ved-----
Så resultaterne for 1 KWH afladning / opladning er det som kan sammenlignes og det som skal afprøves med CTEK - do it----Så og lade batteri med generator eller DCDC lader er 2 forskjellige verdener og kan nesten ikke sammenliknes, Kun ved få tilfeller i en liten del av ladefasen vil en generator være bedre enn en lader. Så totalt er det rått parti og sammenlikne de 2 lademetodene.-----
Vi få se !----og det er vel ikke tvil om hva som er best. Spørsmålet er om en har behov for så god lading en DCDC lader gir og om en er villig til å betale kronene det koster.-----
Det har jeg også (en ny bobilverden) men fördrar investeringen ( 400,- kr) på 90% af laddningen.............Jeg har fåt en ny bobilverden med DCDC lader og har "alltid" strøm nok. Jeg har fått en forbedrig og er fornøyd, og er andre fornøyd med utstyret de har er ingen ting bedre.
Om jeg skulle have 3% mer ström och måste köra 100 kilometer ekstra - da har jag sparat mycket + DC/DC ladderen.Et moment som ikke har vært mye fremme er vektbesperelsen en får med og benytte DCDC lader istedet for å kjøpe ekstra batteri. De burde jo helt klart være et argument for bobileiere som sliter med overlast og for lite støm.
Netop - teknisk reklame.Dette er mine erfaringer og de er rimlig sammenfalllende med produsentens lovnader/reklame og tror ikke det er noen bedre måte å få mer strøm.
Har inte användt 230 volt på platser sidan 1999. ( max. övernatning 35 dagar/ år i alt)Vi kjører, og bor stort sett uten 230V. Vi lader med solceller og generator lading.......
Hur mycket volt kann din aktuelle husbil generator skicka ?Men skal kort komme med min praktiske erfaring. Generator lading gir på mine husbiler fra 13,4V til 14,4V. Ampere er høy ved oppstart, og det synker hurtig etterhvert som spenningen stiger. Opplever at batteriene iløpet av sesongen har blitt noe "kortpustet".
Jo vist kan syrevekten indikere mycket, men ström du använder - det är vad at du skal bruke.Har etterhvert fått inntrykk av at man kan gjerne oppnå fulladede batterier på måleinstrumenter, men syrevekten forblir lav med normal generator lading. Får å toppe batteri V/A, og i tillegg blåse syrevekten opp i toppform, må man ha bedre lading og ladestyring enn generator klarer å levere. Mao mer spenning over tid, for å oppnå max lagring.
Måling 1.
DCDC: Generator lader 13,4V lader Ctec 14,2V og gir 19,2A på servicebatt. På dette tidspunkt er batteri fylt opp til 88Ah/77% av 115Ah/100%.
BREDO:Generator lader 13,4V lader "22,5A" på servicebatt. Ingen måling mht hva fyllingsgraden på batteri.......
Ursäkta uttrycket men fy fan vad den här tråden är bra! Bara bra inlägg från alla.
Inte minst från Tor, Bredo o Rusken. Trots att ni är långt ifrån överens har ni förmågan att beskriva det här så t o m jag förstår..., en del! TACK!!!
Jag kommer att införskaffa någon DC/DC. Inte så sällan hamnar vi utan ström vid våra småtrippar och då ofta med ganska korta transportsträckor däremellan. Hittills har vi löst det med LED och allmän strömsnålhet. Har väl funkat OK men känner att DC/DC förmodligen kan öka vår komfort och samtidigt skona vårt enda bodelsbatteri något. För vi har faktist bara ett batteri. Original batteriet dog tidigt men Biltemas SMF batteri visar oförskämt hygglig kondition efter nästan 5 års kronisk misshandel, men nu är det inte roligt längre!
Kan AGM tillföra något? Har varit lite försiktig och fått för mig att AGM är lite som en väldigt kompetent primadonna! Presterar fantastiskt bra under rätt förhållande men surar rejält när det blir fel? Rätta mig gärna!
...åsså givetvis en trevlig helg på er alla!
Krister N
....småtrippar och då ofta med ganska korta transportsträckor däremellan....
Hei, skal ta punkt for punkt. Du aksepterer jo overhodet ikke andre målinger enn det du selv tar... De er mildt sagt flytende, og i tillegg bruker du antakelser og beregninger med basis i antakelsene dine for å lage en tabell du liker.1.
Jo vist kan syrevekten indikere mycket, men ström du använder - det är vad at du skal bruke.
2.
Fyllingsgraden er en teoretisk beräkning fron en liten tillämpad computer - ofte urealistisk - mätning i volt och ampere tack - slik Tors mätninger.
3.
Hvad du måler er denne lille sekvens (rød cirkel) og sammenligner den med hele min tabel som har en afladning tilsvarende den som er vist i hele cTek kurverne.
4.
Du får använda tangamperemeter och voltmeter.
5.
ønsker brugbare målinger og klar illustration af fakta uden mini computer instillinger.
Gjør det ikke det? Har prøvd og finne data på Reve systemet, men misslykkes. Denne regulatoren, skal den stilles inn på startbatteriet eller bodelsbatteriet. Med andre ord et av batteriene får ikke få optimal lading. Er det tempføler på Reve regulatoren? Hvis ikke, hvordan kompenserer den for spenningsvariasjon ved tempsvingninger? For det 3dje er Revesystemet så dyrt at en kan montere en DCDC lader på både start og en på bodelsbatteri og slenge på en Smartpass og allikevel ha penger igjen til en hei dundrenes fest på byen.... om dette er en DCDC eller et ladesystem fra Revne spiller da mindre rolle - bonusen for en CTEK Dual er at den også fungerer med solpanel som en bil med denne bruksprofile normalt er utstyrt med.