Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Priserna varierar minst sagt på dessa kameror,från några hundra till flera tusen kronor, förslag på kamera mest för pengarna?
Låter ju bra, är det i någon meny på kameran som inställningarna finns , kan inte hitta detta .På mina finns inställningar för upp och ned och spegelvänd i programvaran.
Någon som testat filter för att reducera reflektion framförallt från instumentbrädan? Är det effektivt?
Någon som testat filter för att reducera reflektion framförallt från instumentbrädan? Är det effektivt?
Polariseringsfilter må vris til rett posisjon for å fjerne reflekser. Se på bilde på skjermen og vri filteret sakte rundt, stopp på den posisjon som gir minst refleks. Noen få grader skjevt og det er mye mer refleks, brukte polfilter endel på systemkamera og kunne der oftest fjerne all refleks - eller maksimere refleks om det var ønskelig
Jag minns när man använde polarisationsfilter på kameror att filtret måste vara i exakt position för att släcka reflexer. Enkelt med en spegelreflex- men omöjligt med en genomsiktskamera.Polariseringsfilter må vris til rett posisjon for å fjerne reflekser. Se på bilde på skjermen og vri filteret sakte rundt, stopp på den posisjon som gir minst refleks. Noen få grader skjevt og det er mye mer refleks, brukte polfilter endel på systemkamera og kunne der oftest fjerne all refleks - eller maksimere refleks om det var ønskelig