KawaMal
HBK Medlem
Kanske t.o.m. otillåtet många?Där är för många. Däcken är mer än basdubbade.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kanske t.o.m. otillåtet många?Där är för många. Däcken är mer än basdubbade.
Sjuka priser på dessa Michelin däck.Vet ej. Var med bilen vid köpet.
Nästa bild bör platsa under trådens rubrik.Visa bilaga 231180
Testvinnare 2023 års året runt däck.
Cross climate 2 finns nog bara för pb 1.Sjuka priser på dessa Michelin däck.
Hittar inte tvåan, men ettan finns i mina mått, helt vansinnigt påslag för ett märke.
Visa bilaga 231186
Ser nästan ut som
Ja... Däck avtrycken smälter ju in i miljön... = osynligtSer nästan ut som
Ryskt spionmönster
Hum är det inte rena vinterdäckNu har mina nya "helårs-däck" kommit hem.
Det blev till slut dessa, jag ska montera dem nån gång i vinter, sen får vi se i vår hur dessa blir att rulla på.
Visa bilaga 231564Visa bilaga 231565
Oj vad fina däck. Bra mönster. Du kommer nog bli väldigt nöjd.Hum är det inte rena vinterdäck
Hmm... Jag tror du har rätt att jag fått hem friktionsdäck istället för helårsdäck.Hum är det inte rena vinterdäck
Vi får se vem som kommer längstHmm... Jag tror du har rätt att jag fått hem friktionsdäck istället för helårsdäck.
Jag ska byta ut dem mot helårsdäck.Vi får se vem som kommer längst
Vi har ju samma vikt och lika motor
Angående slitage, på mina sommar däck som är 9år samt rullat knappt 6000mil har jag 6m.m. mönster kvar nu på alla 6 däcken!I generella däcktest då kommer helårsdäck hyggligt ur, men de är så klart inte lika bra som sommardäck på sommaren - de är mjukare i gummiblandningen och mer uppskurna än det rena sommardäcket - sämre stabilitet, bromsförmåga och slitstyrka - och på vintern är de inte lika uppskurna/mjuka som riktiga vinterdäck där du får skilja på nordiska och kontinentala (vi glömmer dubbdäck - det är nått annat igen). De kan dock vara en helt OK kompromiss för en husbil som inte kör så fort och så långt och kanske någon enstaka resa på vintern. Michelin vet vad dom pysslar med och har ju ersatt det gamla Agilis Camper med Cross Climate - de vill säkert tjäna pengar, men samtidigt är det nog en rimlig kompromiss om du inte ska till fjällen. Min husbil står över vintern och jag kommer inte att köra på helårsdäck. Bromsförmågan, stabilitet och slitstyrkan på ett sommardäck är egenskaper som jag söker. Och sen igen - håller dom 6 år ska dom ändå bytas - så kanske.
Däcktester - du hittar hur många som helst i tyska biltidningar - har du Readly har du väldigt mycket att läsa på.
Min är framhjulsdriven. Kör snällt - tycker jag själv - framhjulen kommer att hålla 2.500-3.000 mil - bytt fram bak, men tror att det är byte inom 6 år.Angående slitage, på mina sommar däck som är 9år samt rullat knappt 6000mil har jag 6m.m. mönster kvar nu på alla 6 däcken!
Jag kommer troligen inte att slita ut helårsdäck på 6år (?)
Jag har 4st drivhjul bak, samt klen motor, trolig orsak till det jämn slitaget runt om på min.Min är framhjulsdriven. Kör snällt - tycker jag själv - framhjulen kommer att hålla 2.500-3.000 mil - bytt fram bak, men tror att det är byte inom 6 år.